Alla inlägg under juni 2010

Av Ullis - 30 juni 2010 18:19

Tjo!

Idag  blev jag sugen på att göra en krans av äpplekart, så det blev det. Den får hänga på altandörren.

      


Sen rotade jag i skåpen och hittade två hjärtformade formar som kläddes med plastfolie, på med finbetong.. Nu står dom och brinner till i morrn och då tar jag bort formarna, sen ska dom väl stå en dag till.

En ska vändas upp och ner för formen har nåt mönster i botten, den andra får bli en marchallhållare eller nåt..

Nyfiken!!! Måste köpa mer betong! :)

  


Här kommer bild på den "fina" granen.. Alla döda grenar är borta, och så har jag gjort en öppning så man ser in från poolen. Funkar som skugga åt hundarna iaf..

          


Bild på lavendel och rabattros "Queen Elisabeth", om stavningen är rätt..

Fin kombination.


    


Nu är husse hemma så jag ska umgås med honom lite :)

/Ullis

Av Ullis - 28 juni 2010 11:31

Tjo!

Har inte hunnit sitta vid datorn alls sen i torsdags. Varit full rulle!

Först inför midsommar, tomten fixas, huset städas, gäststugan, handlas mat mm....

En bild från midsommar, Diva badar. Klockrent kort! Hero håller sig i bakgrunden, vill inte hamna i vattnet..

    


Sen midsommardan, städas undan, kolla på film(somnade..), fika med mamma, en tur med hojen på kvällen, snark...


Sista lediga dan passade vi på att åka en lååååång tur med hojen. 12 h var vi hemifrån! Snacka om att jag hade ONT både här och där, kunde knappt skratta utan att kvida.. :)

Men kul var det!

         

På vägen hälsade vi på hos min svägerska och man, där såg vi så här fina grabbar. En häftig tupp och så goijan, han blir 31 år!  

    


Sen bilder hemifrån.

Vi hade besök av rådjur med kid, så fina! Stod hos grannen och käkade nåt gott.

  


Och så bilder på staketet som jag gjorde färdigt förra veckan, blev helt ok. Och så slipper husse tänka på det. :)

Nu ska bara lilla staketet bytas också till ett högre..  Kanske inte i år..

    


Det var allt! Nu ska jag ta en promenad med vovvarna.

Ha en bra dag!

/Ullis

Av Ullis - 24 juni 2010 14:10

Tjo hopp!

Idag är det städning för hela slanten.. Började tvätta fönster redan kl sju i morse. Så nu är det klart, skönt!

Sen har vi varit på tippen med allt från igår..

Varit och handlat inför morgondagen..

Tvättat sängkläder mm..

Nu ska gräsklipparen fram, och trimmern. Sen ska jag försöka hinna klippa häcken också.

Sist men inte minst så ska jag städa klart huset och gäststugan, men det får vänta till i kväll.

Hinner med det mesta förutom städningen innan Johan kommer hem. Stackarn får jobba i hettan.. Är väl helt slut sen..

Nu är rasten slut! :)

/Ullis

Av Ullis - 23 juni 2010 13:51

Tjo!

I morse drack jag en kopp kaffe på altanen, tog påtår och skulle baaara knipsa några grenar på den halvdöda granen som Johan kapat.. Ja, där blev jag fast i flera timmar.. Nu är alla döda grenar borta och den ser ok ut, så då får den stå kvar i år. Ställde en stor kruka med humle vid stammen så får den klättra upp och täcka lite av grenarna. Så fortsatte det, fast sen med mammas hjälp. Har klippt en massa grenar och kvistar på buskar och träd. Blir ett lyft!

Ska se om jag hinner lägga ut några bilder senare, vi ska ta en tur med hojen om det inte blir för sent när Johan slutar jobbet..

Igår byggde jag klart vårat plank som vi påbörjade förra året. Fram med sticksågen, kapade till alla plankor, skruva dit dom och målade hela planket. Klart!

Nu ska jag fortsätta i trädgården och göra fint till midsommar. Flytta blommor och så..

Ha en skön dag i solen!

/Ullis

Av Ullis - 22 juni 2010 21:51

Tjoho!

Nu har vi kommit hem efter en lååång tur med hojen, åkte med ett par kompisar. Stannade till på en fika längs vägen vid en mysig sluss.

Nu kan man ju lugnt säga att jag är en aningens öm om baken..  :)

Vi är trötta nu så nu blir det natti natti..

/Ullis

Av Ullis - 22 juni 2010 07:59

Gomorron!

Har varit vaken sen halv sju. Gick upp nyss, kollade termometern, 15 grader redan! Blir en härlig sommardag verkar det som.

Blir nog att slappa på altanen under dan, passa på att sola lite.

Nu blir det ett par koppar kaffe och frukost.

/Ullis

Av Ullis - 21 juni 2010 20:03

Tja!

Nu har vi varit ute på våran första tur med hojen, blev en skaplig sväng iaf. Tillräcklig för mig, ont i baken.. Höll i Johans jacka så hårt ibland att jag trodde att lösnaglarna lossnade :) Men kul var det! Lite läskigt på kurviga småvägar och rondellerna, men jag vänjer mig väl. Johan kör bra, så jag behöver inte oroa mig för det. Och vi har ju alla skydd man kan ha, hade en gammal kompis som körde ihjäl sig på hoj, så man vill ju skydda sig så gott det går. Det blir inga turer med shorts och t-shirt inte!

Nu ska vi sätta oss på altanen och ta oss en varsin kall öl i kvällssolen och lyssna på Lotta på Liseberg på tv 4.

Ha en underbar kväll!

/Ullis

Av Ullis - 21 juni 2010 15:08

Jippiiee!!!

Johan fick kortet!! Jag höll på att få magkatarr under alla timmarna som jag fick vänta på resultatet.. De var 5 st som körde upp så det tog några timmar. Eller rättare sagt, 3 1/2 h! Hann fixa naglarna under den tiden, så nu hoppas jag att jag slipper göra om det till midsommar.


Såg att mina jordgubbar börjar mogna mer nu, ett par är nästan helt röda. Så jag slängde över ett nät, annars blir det inga gubbar kvar..


      


Nu väntar jag på Johan, han är ute och åker mc, vad annars..   :)  Ska väl få åka en sväng med honom sen, ville köra lite själv först för att lära känna hojen.


Nu ska jag ta mig en macka, fick alldeles nybakat bröd av grannen nyss, mums.

Ha en fortsatt trevlig dag!

/Ullis


Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards