Alla inlägg under juli 2010

Av Ullis - 29 juli 2010 19:51

Tjo!

Idag har det regnat massor! Och det regnar ff.. En riktig soffliggardag har det varit. Skönt! :)

Vi kollade på 'Snabba Cash' , den var riktigt bra! Rekommenderas!

Har gjort ett par armband och ett halsband, kort på dom kommer.

Sen har jag varit och gjort min laserbehandling nr 2 på bikinilinjen. Det gjorde så j_vla ont! Det är definitivt inte smärtfritt som man läser på nätet. Nu ska jag dit om sex veckor igen.

Vi har precis moffat kinamat! Mums!! Det var jättelänge sen vi köpte hem det, så det var verkligen på tiden. Så nu är vi proppmätta.. Ryggläge igen.. :)


Nu ska jag svara på några av kommentarerna, det har blivit många på några dagar så jag försöker hinna med att svara och inte missa nån.. Om det skulle hända så ber jag om ursäkt. Samt ni som vill ha kommentarer tillbaks skriv in adressen där det står URL så blir det lättare för mig att komma dit jag ska.


Ha det gott!

/Ullis

Av Ullis - 27 juli 2010 22:10

Tjoho!

Jag blir såå glad! Vilken respons jag fått på mina armband!! :)

Och förresten, jag har glömt att skriva vart jag köpt grejerna. Kom på det nu när jag fick en kommentar från en av sajterna..

Så  här kommer det http://www.barapyssel.se/ gick riktigt fort!

http://www.parlan.nu/ fast därifrån har jag inte fått det jag beställt ännu.

Och så har jag handlat på Panduro, men det var dyrt tyckte jag..

Sen har jag haft lite saker hemma redan, använt till min luffarslöjd bla.


Och ni som inte fått en kommentar tillbaks, det går inte att komma till era bloggar. Dom finns inte, har ni stavat fel..?

Jag har iaf försökt.. :) Ni kan väl lämna blogg adressen igen.


Nu ska jag gå och lägga mig.

Ha det gott!

/Ullis

Av Ullis - 26 juli 2010 21:00

Tjo!

Idag fick jag mina beställda varor för smyckes tillverkning!

Så här blev resultaten, två armband. Jag är jättenöjd! Den första är min.. :)

 


   


Armband ca 40 cm. Glaspärlor och hjärta med budskap.  120 kr.   


 


     


Vad tycker ni?

Ha nu en fortsatt trevlig måndag!

/Ullis          

Av Ullis - 25 juli 2010 14:25

Tjo!

Natten som var och idag har det regnat mycket! Inga översvämningar, men mycket iaf. Jättebra för alla mina växter och gräsmatta! :)

I morgon börjar semestern!!! Yippieee!!! :)

Ha en härlig soffdag idag! :)

/Ullis

Av Ullis - 24 juli 2010 20:20

Tjo!

Har kollat på nätet, typ hela kvällen, efter smyckes inspiration.. Finns i massor! Och vilka grejer det finns, såå söta berlockar och hängen! Vill ha! :)Berlock


Frågan är bara vad jag vill göra.. Alltså av vilket material..

Jag själv använder inte några andra halsband än det jag fått av älsklingen, men annars så gillar jag såna med ringar i olika strl, och nån sten/pärla här och där. Men armband skulle jag ju kunna ha, tappade mitt förra året.. :(

Där skulle jag nog vilja ha flera kedjor & läder som går ihop, sen hänga några berlocker och hängen i det.. Gärna nåt i svart, kanske lite rosa:) Ideér finns!

Ska prova göra ett armband, så får vi se om jag får nån efterfrågan..

Skulle vara kul att tillverka smycken.

Hoppas det blir av..

Ha nu en trevlig lördag kväll!

/Ullis

Av Ullis - 24 juli 2010 13:50

Tjo!

Idag har jag varit och hämtat en massa stenar i olika strl. Har en gammal rabatt vid poolen där det bara växt ogräs.. Där hade jag påbörjat någonting.. Iaf lagt på en markduk.. :) Sen blev det inget mer.

Men nu har jag en kant av sten och så har resten av stenarna hamnat lite hursom i "rabatten". Måste ha mer stenar, täckbark och lite jord. Ska plantera lite emellan stenarna, kanske taklök och nåt annat.

Sen har jag rensat mellan plattorna, vilken skillnad det blir!

Får se om jag åker och handlar det idag, om jag orkar..

Bild på detta kommer när det är klart.

/Ullis

Av Ullis - 23 juli 2010 18:00

Tjo!

Vi har precis kommit hem efter en tur med hojen. Vi och en kompis åkte en runda, bla hamnade vi på en outlet butik där det fanns kläder, sen fanns det en affär med krimskrams, som grabbarna sa:)

Billigt var det också, så dit ska vi åka med bil nästa gång:)

Det har varit perfekt hoj väder idag! Knappt 20 grader och mulet, då slipper man svettas:)

Nu blir det att kolla på tv och ta ett glas rött,eller två.. :)

Ha en super härlig helg!

/Ullis

Av Ullis - 22 juli 2010 17:40

Tjo!

Idag har jag varit typ medvetslös på jobbet! Måste vara den här värmen som gör att jag blir helt slut..?

Just nu har jag piggnat på mig efter hundrastningar och en välbehövlig dusch:) Och det fläktar riktigt skönt nu när jag har öppnat för korsdrag.

Snart är det dags för matlagning, för husse är på g hemåt :)


Igår var vi och kollade på ny säng, det är inte lätt att hitta just den, eller jo, om man vill betala tretti för en säng.. Annars hittade vi en ställbar och en continental, frågan är bara vilken man ska ha.. Continentala=jätteskön, ställbara= lyx.. ;)

Får se om vi bestämmer oss för en..


Har även kollat på smyckestillverkning, har varit sugen på att testa i många år. Så nu är jag ute och kollar på kedjor, berlocker, pärlor.. Finns ju i miljoner..!  Hur ska jag kunna hitta billigt och helst fraktfritt?

Har ni några tips?


Nu måste jag kirra mat:)

/Ullis

Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards