Alla inlägg under augusti 2010

Av Ullis - 30 augusti 2010 07:10

Gomorron!

Här kommer en bild från loppisen vi stod på.

Jätte mysigt att sitta ute, vi hade ju toppen väder! :)



Ha det gott!

/Ullis  

Av Ullis - 29 augusti 2010 20:52

Tjo!

Idag har vi tagit det lugnt, vi var på lite galej i går.

Vi blev hämtade med båt, och sen fick vi skjuts hem genom stan. Kebab tallrikar följde med hem..:)

Vänner sov över i gäststugan, vi hade en riktigt trevlig kväll!


På dan stod vi på loppis, det var utomhus och vi hade kanon fint väder.

Tyvärr sålde vi inte för så mycket, kläder gick åt men inte smycken.. Sålde ett halsband. Men det är ju många som sett dom nu, kanske kollar dom på smyckesbloggen och sprider med mun till mun metoden :)

Timmarna gick fort och vi hade det trevligt tillsammans. Jag, min bästa kompis och hennes dotter.


Jaha, helgen har gått med en himla fart. Dags för en ny arbets vecka!

Nu blir det tv i sängen..

Ha det gott!

/Ullis


Ps Det finns nya smycken på min smyckes blogg :)

http://designbyullis.bloggplatsen.se/


Av Ullis - 24 augusti 2010 10:40

Tjo!

Har sovit på soffan med Hero i natt, men han har varit ganska lugn. Idag sover han som en gris i sängen.. Tar igen sig efter dessa jobbiga dagar.

Så i natt kan jag säkert sova i sängen, då kommer jag att sova som en gris..

Skönt!

I går satt jag uppe sent och gjorde armband och kollade på tv.

Nu ska jag beställa lite pärlor.

Ha det bra!

/Ullis

Av Ullis - 23 augusti 2010 06:59

Tjo!

Igår var vi ute med motorcykeln till Nynäs med ett par vänner. Vi hade kanonväder hela dan, lagom varmt. En liten skur kom på vägen hem, men det gjorde inget.

Åkte 8 på morgonen, kom hem vid 19. Återigen lagom öm i baken och knäna..

Bilder från trippen.


Ha, ha försökte stänga av kameran med handskar på, tog kort på lite allt möjligt. Bla backspegeln..

På vägen såg jag 'självplock solrosor', typiskt att vi åkte mc!

Nynäshamn, mysig stad.

      


 En fin segelbåt.

Fiskenät, vill ha!

Mysiga små vägar längs vattnet. 

       


  Kustbevakningen har väl fullt upp i år, med tanke på nya sjölagen gällande promillehalten.

Vi åt en buffé på Muskö.

       


I natt har jag sovit på soffan med Hero, han har pipit av och till hela natten.

Så när klockan ringde så kändes det lagom kul, hade gärna dragit täcket över huvudet..

Det här är fjärde dan på höglöpet, och Diva brukar ha det i ca fem dar. Så förhoppningsvis slutar det i morrn.

Det blir skönt!

Hero vill bara ha kli hela tiden, då är han lugn. Så taktil massage funkar på hundar med:)

Han sitter mellan knäna på mig här vid datorn.. Söt.. :)

Ha en trevlig måndag!

/Ullis

Av Ullis - 21 augusti 2010 16:47

Tjo!

Idag har jag varit på loppis, åkte dit för min gamla jobbarkompis skulle stå där. Det var så länge sen vi träffades..

Nu funderar jag på att ta ett bord till nästa helg, skulle kunna ta med lite loppis grejer och smycken, luffarslöjd, kanske nån krans..

Får se, fnurrar på det.


På vägen hem fick jag mat hos mamma, kassler och potatis mm. Mums!


Under tiden hade J kommit hem till ett låst hus, inga nycklar.. Som tur hade jag glömt stänga ett fönster, så han klättrade in där, undrar vad grannarna tänkte..? Ja, det är ju ingen annan som kommer in på det viset, det ser hundarna till!


Köpte godis förut, har hunnit trycka i mig en och annan här vid datorn, börjar må illa.. Usch, varför mula..?


Nu ska jag surfa runt in the cyber space:) KOKOoo..! :)

Ha en trevlig lördag kväll!

/Ullis

Av Ullis - 21 augusti 2010 11:06

Tjo!

Har sovit sådär i natt, drömt en massa och trångt har det varit. Jag och Diva har sovit på soffan (delat på den), J och Hero i sovrummet. Detta pga att Diva höglöper, och vi har en okastrerad hane..

Stackaren är såå sugen på Diva just nu..


Kolla in på min smyckesblogg, har gjort nya halsband och ett pärlarmband.

Sänkt frakt denna v!


/Ullis



Av Ullis - 19 augusti 2010 09:55

Tjo!

Oj,oj va jag har sovit länge idag.. Till halv tio. Hade klockan stod på åtta, men det snoozades ett antal ggr..

Det regnar så det är inge kul att gå ut med vovvarna just nu iaf, får vänta en stund med det. Dom får gå ut en sväng på tomten först.

Ska ta en långis sen, det är rätt skönt när det regnar ifs, men  just nu är jag för trött.. Hundarna med, dom la sig i sängen så fort jag gick upp.. :)

I morse när J skulle åka till jobbet så skulle han släppa ut hundarna, då märkte han att Diva inte hade sina trosor på (löper).. Och trosskyddet var borta, uppätet.. Äckligt..

Nu kollar jag på inspelade program från igår, BB (fast jag såg den då också), jag gillar såna program när dom ska föda och så. Och så är det ett program typ barn akuten som jag ska kolla på.

Hej så länge!

/Ullis


Av Ullis - 18 augusti 2010 16:47

Tjo!

Den här veckan har allvaret börjat och det var dags att börja jobba igen..

Kul att träffa jobbarkompisarna och så, men hemma är bäst :) Jag skulle vilja pyssla hela dagarna, öppna eget.. Inte skulle jag ha tråkigt iaf.

Drömmen om eget finns ju, men det verkar rätt krångligt. Och så måste jag ju kunna sälja betydligt mer än nu.. Men i framtiden kanske, en liten verksamhet vid sidan av mitt vanliga jobb. Skulle vara kanon!

Jaja, nu tillbaka till verkligheten igen, dags för matlagning:(

om en stund, ska kolla runt lite på nätet först.

Några bilder:

Våra sötnosar, eller den minsta är mammas, men söt iaf:)

      


/Ullis



Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards