Alla inlägg under september 2010

Av Ullis - 29 september 2010 16:47

Tjo!

Idag har den nya kaminen kommit på plats. Det har tagit hela dan, nu är de klara och plockar ihop.

Blir riktigt fint, måste bara måla om vardagsrummet. Kaminen passar inte till väggen.. Kanske ska tapetsera istället föresten..? Jag tycker att tapet blir varmare på nåt sätt än målat. Skulle vilja ha en vit/ljus tapet med mönster som knappt syns.

Nu ska jag dammsuga efter de som jobbat.

Möblera om lite mm.

Bilder kommer..

/Ullis

Av Ullis - 28 september 2010 18:42

Tjo!

Idag fick vi veta att nya kaminen blir installerad i morgon!! :)

Yippiiie!!

Så det här blir sista bilden på 'fornminnet' som den blev kallad av kaminförsäljaren..

En ruta gick sönder innan sommaren, så kaminen har fått agera 'lykta',

mysigt med tända ljus i den.

Blir säkert jätte fint när allt blir klart.

Ved ska vi få den här veckan också, 5 m3, ska staplas i vedbon sen.

Det går på nån timma, vi brukar få 10 m3, så det blir ju skönt att slippa stapla lika mycket i år..

     

Var på Willys efter jobbet, där hittade jag så här fina rosor för 10 spänn!!

Vilken lycka!

Jag brukar hålla koll efter blommor där, det är rätt så ofta dom rear ut några enstaka blommor.  Håller kanske inte som dom nyare, men för 10 kr gör det inget. Dom här var iaf spänstiga i 'knopparna':)

  

Nu har jag trattisar på tork för första ggn. Kul!

Var i skogen i går med..

Har gett bort ett par påsar till jobbarkompisar också.

Mamma kom hit med 11 ! rensade fryspåsar..

Vi har plockat en del..

  


Ja, nu fick ni lite att läsa:)

Jag ska plocka undan lite grejer inför morron dagen.

Ha det gott!

/Ullis



Av Ullis - 26 september 2010 16:25

Tjo!

Idag tog jag och Hero cykeln till skogen, vi plockade massor av trattisar.

Blev en full cykelkorg:)

     


Vi vaknade innan sju i morse, så då kollade vi på en film i sängen.

Efter nio var vi redan ute i trädgården och klippte häcken, eldade upp allt i tunnan. Mysigt att stå vid elden.

  

Sötnosar! :)

    

  

Kärlek

    


  


Igår var vi iväg och köpte en snöslunga på annons, bäst att vara ute i god tid..

Så i vinter blir det förhoppningsvis lite lättare med skottningen..

Nu ska jag bara ha en Fiskars skyffel också.


Stannade till vid en handelsträdgård, köpte bara honung. Men fick en stor klase med vindruvor. Dom var goda, men hade kärnor..

  


Nu blir det att laga mat.


/Ullis


Av Ullis - 24 september 2010 16:32

Tjo!

Är inne och vilar en snabbis, innan jag ska ut och jobba i trädgården.

Har klippt gräset på hela yttertomten, trimmern blir nästa redskap.

Fy fasen va gräset växer, har slarvat (igen) och inte klippt på ett par veckor. Då blir det så här j_vla tung klippt. Svettig som bara den..

Nä, jag skulle vilja ha en åkgräsklippare.

Usch, har innertomten kvar, där måste jag använda klipparen med uppsamlare och hur tråkigt är det inte att tömma stup i kvarten.....?

Skärpning får det bli för min del, det får inte blir så här långt.. Ajabaja!

Märkte förresten att löven börjar falla mer och mer.

Det går fort nu med allt.

När jag har kört med trimmern så blir det att ta en kall öl på trappen. Vilken belöning :)

Tur att det är fredag och ledig helg!

Nu är rasten slut! :)

/Ullis


Av Ullis - 24 september 2010 06:58

Gomorron!

Tog några bilder på vovvarna i skogen i går.

Blev så fina, miljön är ju härlig, ibland lite magisk i bakgrunden på foton.

Hero lyssnar på flygplan:)

    


    


Och så ett par bilder på våran Ruffe som somnade in för ett år sedan i september.

  

    


Och nu har mamma en ny kamrat som hjälpte henne att gå vidare efter den stora förlusten och sorgen efter Ruffe.

Den härliga lilla Rasmus som mamma fick överta av goda vänner till oss.

Han behövde en lugnare tillvaro och det har han fått:)

Det är inte alla hundar som pallar med fyra barn;) Även om han älskar dom.


  


/Ullis


Av Ullis - 22 september 2010 18:59

Tjofräs!


Idag har jag gjort klart några smyckesbeställningar, tvättat en av bilarna, varit i skogen 2 ggr..


Fick ont i huvudet på eftermiddagen, så då tog jag en lugn tur i skogen. Och huvudvärken försvann.

Då hittade jag en full 'bajspåse' med trattisar.

Det var bara att åka hem, hade inga fler påsar i väskan.


Istället tog jag min cykel, som stått på samma ställe i typ fyra år..

Pumpade i luft, livrädd för att det skulle smälla..

Smörjde kedjan, och cyklade iväg.

Det gick ju kanon, synd att den är helt förstörd annars. Blek och ful..

Iaf fyllde jag botten mer än väl på två mindre påsar, sammanlagt ca 4 'bajspåsar'. Inte dåligt. Bara trattisar. 1 kantarell..

I morgon blir det att rensa dom.

Va kul det är när man bara hittar fler och fler:)

Och stora var dom också.

  


Ikväll blir det att titta på Skånefruar och Kungarna avTylösand.

Kul kul!


Ha det!
/Ullis

Av Ullis - 19 september 2010 12:53

Tjo!

Nu tröttnar ni väl på mig snart.. :)

Har precis kommit hem från skogen, ute ett par timmar och lunkat runt.

Först hittade jag typ alla kantareller på ett ställe, sen hittade jag trattisar på två större områden.

Efter det fanns det ta me fasen inga kantareller nånstans.. Jo jag hittade kanske fyra efter det största fyndet.. :/

Likadant var det igår, först hittade jag en hel del, sen typ inga.

Konstigt..

Här är dagens fynd, blir iaf ett par kantarell mackor av det.

Trattisarna får mamma.

  


Igår stekte vi upp det vi hade. Det var ganska gott faktiskt. Den var väl stekt, tror det var därför jag kunde äta den. Gillar inte konsistensen annars.

Allt för nu!

/Ullis

Av Ullis - 19 september 2010 10:07

Gomorron!

En mjuk start på dagen har det blivit, kaffe ,macka och ägg till frukost.

Läst gårdagens tidning med bilaga.

Om en stund ska jag ut i skogen igen för att leta mer kantareller, husse vill ha kantarell macka idag också:)

Vovvarna får följa med, det ryktas om vildsvin som setts till drygt en km härifrån.. Lovar, ser jag en så svimmar jag nog.. Eller pinkar på mig:)

Det blir nog lugnt idag, det är mulet och tråkigt ute. Har ingen lust att dona i trädgården heller..


Igår klippte jag vinbärsbuskarna iaf, en början..

Och så täckte vi poolen ju, skönt nu är det gjort.

Efteråt tog vi oss ett väl förtjänt dopp i spabadet, 39 grader. Det var riktigt najs!


Vi hade besök av vänner igår, det blev film tittande och godis ätande för hela slanten.. 'Beck' , 'Huligans 2' och 'A-team' blev det.

Ibland är det bara jätte skönt att titta på film. Så var det igår.


Nähä, nu blir det en tur i skogen.


Ha det gott!

/Ullis

Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards