Alla inlägg under november 2010

Av Ullis - 29 november 2010 17:42

Hej!

Hinner inte blogga nåt känner jag.. Men slänger in ett kort inlägg iaf.

Har haft fullt upp senaste veckorna så datorn är knappt använd.

Just nu har jag dragit på mig en mindre förkylning, halsen kliar av torrhosta. Otäckt..

Men det går att jobba iaf, skönt.

Hemma har det inte hänt så mycket, ett par nya adventsstjärnor på fot har det blivit till köket. Blev fint.

Har tagit kort på allt ska bara få in det i datorn.

Det får räcka för idag!

Ha det gott allihopa:)

/Ullis


Av Ullis - 26 november 2010 17:14

Tjo!

Här kommer lite blandade bilder jag hittade i kameran.

Hundarna hjälpte mig att ta in ved, fast det blev ju såklart lite bus också:)

     


Kransar från marknaden, väldigt dåliga bilder..

Marknaden gick sådär för kransarna, men bra för smyckena:) 

Annars brukar kransarna gå åt som smör i solsken, men inte i år..

    


Nya vitvarorna.

Spisen ännu inte i kopplad, fel fas..

Kylen funkar fint, men dörrarna är ff felvända..

     


Dom gamla är till salu!

500 kr st eller 1000 för allt. Fungerar bra.

   


Gjorde 'öronljus' på oss härom veckan, kommer ut lite gojs. Men jag skulle nog behöva göra en hel behandling hos min gamla jobbar kompis. Så jag hör bättre.. :)

   


Trevlig helg på er alla!:)

Nu blir det att vrma mat i mikron, en fredag kväll. Kul..  :)

/Ullis



Av Ullis - 25 november 2010 18:02

Tjo!

Under tiden jag stått på marknad så har J varit hemma för att vitvarorna skulle komma idag, och det gjorde dom.

Jättefina, förutom vissa fel..

Spisen, går inte på tre fas.. Elektriker måste koppla om..

Kyl/frys, dörrarna är felhängda.. Buckla på dörren..

Diskmaskinen fungerar iaf kanon!

Ja, ja det blir väl bra i slutändan:)

Snart ska jag packa ur bilen, kransar mm från marknaden.

Ha det gott!

/Ullis


Av Ullis - 20 november 2010 18:05

Hej!

-------------------------------------------------

Först tar vi en tyst minut för mormor..

   

Har tänt ett ljus för henne idag, då vi inte kan vara med på begravningen..

Samtidigt tänker vi på mina syskon som varit där idag, och tänder ett ljus för dom också.

Dom får vara med om mycket, och jag önskar vi bodde närmare varann..

Jag saknar er! 

-------------------------------------------



  Nu till annat..

I och med att jag jobbat/jobbar mycket närmsta tiden, så var vi på  Ikea idag.

Blev riktigt bra med ny lack och handtag i köket.

Rätt skoj, vi började fundera på det i början på förra veckan, lämnade in i fredags, fick dom i går. Sjysst! 

Rekommenderas!

Före

 


Efter

          


Nya handtag

   


   


Nya vitvaror ska det bli också, samt att taket ska målas vitt.

Förhoppningsvis är det klart till jul.

Lite färg gör susen! :)


Lite annat skoj hamnade såklart i vagnen :)


4 st timer´s, batterier, batteridriven ljusslinga..

        


Kastruller och två stekpannor för iduktionshäll(tror jag det heter..)


En stor glasburk till cornflakes.

     


Sen stannade vi till vid Billiga Nisse,

där köpte vi en ny madrass till Hero.

Blev skönare än en fleecepläd.. Den gillade han inte.

     

Diva fick ingen för hon vägrar ligga i en hundsäng..

Hon ligger i våran eller i soffan.. Bortskämd..

Så här blev det på köksbänken med mina luffarslöjds alster..

    


Tack för idag!

/Ullis

Av Ullis - 18 november 2010 18:18

Hej!

I kväll har jag grejat med mina smycken. Prissatt dom och gått igenom dom.

Nästa vecka ska jag stå på en marknad, så jag måste förbereda en del.

Ska även göra mina kransar som brukar vara ganska populära.

Kanske hinner jag att göra lite luffarslöjd, men det kommer i sista hand isf.

Köksluckorna är inte färdiga än.. De trodde dom skulle bli klara i morgon, hoppas det. Då hinner vi göra i ordning till helgen. Det är rätt rörigt med alla grejer i köket, men det får gå..

Ha en trevlig kväll!

/Ullis


Av Ullis - 16 november 2010 20:57

Tjo!

Ska alldeles strax förflytta mig till sängen, ska kolla på

'Desperate Housewiwes' där istället.

Annars har det varit en lugn kväll, har gjort några julkort.

Sitter och kollar på vårt röriga kök.. Hoppas att köksluckorna blir klara den här veckan. Blir ett lyft med vita luckor istället:)

Igår slängde vi på första ljusnätet på en buske framför huset. Mysigt, ska hänga upp ljusslingorna på huset också i helgen. Vissa grannar har haft sina uppe i ett par veckor, så jag är inte först iaf:)

Nä, nu blir det tv i sängen.

Ha det gott!

/Ullis


Av Ullis - 11 november 2010 20:03

Tjo!

Nu är jag tillbaka igen, tack alla ni som fortsatt att titta in! :)

Har haft det jobbigt ett tag nu med dödsfall i familjen, men är nu på stigen igen.. Den går upp och ner men oftast upp.

Nu sitter jag med min nya dator, min älskling tyckte att jag behövdes muntras upp. Fick en mini dator idag, vilket jag velat ha en längre tid. Bra till bloggande och mina smyckes grejer. :)

Nu kan vi sitta med en varsin dator och på så sätt spara tid på kvällarna, mer tid till film och mys:)

Det får räcka som ett första inlägg på länge, men hoppas ni tittar in igen och att ni har lite tålamod. Jag kommer att pyssla inför jul och så. Ska börja med mina kransar snart, och även göra lite mer smycken, har haft en och annan beställning. Men önskar att ni, som besöker mig, sprider mina bloggar vidare. Speciellt smyckesbloggen, den har såå liite besökare. Vill få igång den så jag kan gå framåt, och kanske kunna öppna eget vid sidan om mitt jobb.

Vill samtidigt tacka mina kära jobbarkompisar som orkat med mig dessa veckor då känslorna gått upp och ner. Det är guld värt! :)

Kramar till er!

/Ullis



Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards