Alla inlägg under mars 2011

Av Ullis - 30 mars 2011 21:57

Tjo! Idag har vi haft en jättefin dag! Vi tog en premiärtur med hojen tillsammans. Det var kul och pirrigt:) Nu ska jag kolla på B.BHa det gott!//Ullis

Av Ullis - 30 mars 2011 10:55

Gomorron!


Har installerat en app som gör att jag kan hitta min iPhone om jag tappar den, kan låsa den och radera allt om jag vill. Och så ser man på en karta vart den är.

 Bra va! :) 


Blev klar med sockan också, nu ska de bli ett par också:)

 Nä, nu går det inte att skriva längre, Hero ligger i mitt knä:) Han är ju inte liten direkt, så nu ska vi gosa lite:)


Och jag min nöt har nog till 98% säkerhet råkat kasta 4 st "ringar" som jag fick innan helgen.. Skulle göra en beställning igår, då hittade jag inte dom..

Bara att beställa nya:)


Ha en solig dag:)

//Ullis


Av Ullis - 29 mars 2011 20:31

Tjo!


Jaha, nu har jag suttit och fixat till tre ringsignaler till iPhone.

Det tog nästan tre timmar (!) innan jag lyckades göra om första filen till en som funkar som ringsignal.

När det sen var gjort så gick allt på några minuter..

Men nu iaf så har jag några favoriter som ringsignaler:)


Nu har jag tänt ljus, både inne och ute, och kollar på Sofias Änglar.

Det programmet gillar jag:)

Sen blir det Desperate Housewiwes och Cougar Town:)

Till det saknas bara en god choklad:( Är as sugen på Geisha..


Ska även sticka några varv till idag, har ju påbörjat ett nytt par.

Dom blir så här

 

Lite pillrigt med ränderna då de inte är hela, vill ha svart 'sula'.


Några vårtecken till,

mini tetátet och krokus.

   

Vi fick lite till snö idag, men det försvann lika fort.

Köpte ju ett par minipenseér och en pärlhyacint häromdagen, dom hade jag glömt bort.. Dom står kvar i sin påse oskyddade, men på altanen intill väggen..

Och dom har klarat sig! Vi hade -7 grader härom natten..

 


Rådjuren håller till på granntomten, dom är så fina:)

Här tog jag kort på en. Med full zoom.


Alla kort är tagna med nya mobilen, det är ju inte klokt va skarpa bilder det blir med den. Även närbilder och full zoomade. Toppen, då kan jag fota när jag vill och enkelt lägga in på datorn:)

Till den gamla mobilen hade jag tappat bort cd-skivan med inställningarna, så jag kunde inte föra över fotona till nån av datorerna..  


Snart måste jag börja pyssla ihop lite grejer till en påskmarknad jag ska stå på.

Tänkte ha lite smycken, stickat och luffarslöjd.

Måste bara hinna greja med allt :)

Håll tummarna för att jag ska hinna:)


Fortsatt trevlig kväll till er!

//Ullis



Av Ullis - 28 mars 2011 22:16

Tjo!

Puh, har precis lyckats lägga in en massa musik i mobilen:)

Det är en hel vetenskap at förstå sig på en iPhone..

Eller ifs, appar och så har jag laddat hem, och skaffat ett spel:)

Men blir såå irriterad för att jag inte bara kan använda en låt som ringsignal, nä det ska krånglas. Har läst om det på nätet, men orkar inte fixa det idag.

I min Nokia är det bara att välja, använd som ringsignal, klart. Enkelt.

Men annars älskar jag min nya telefon:)

Oj, oj vad det blippas, finns ju så mycket att inspekteras..


Annars har det inte hänt nåt här. Jag har jobbat hela hela helgen i princip.

Iaf lyckats ta ett kort på snödropparna som ifs blommat ett par veckor nu..


Nu måste jag nog lägga mig, är rätt trött.

//Ullis

     


Av Ullis - 25 mars 2011 18:58

TJOHOOOO!

JAG HAR FÅTT EN iPHONE 4 AV J!!!!

Det är en 30 års present, i förtid:)

Nu ska den bara i gång.

Har bytt abonnemang så den ska börja funka först..

Inom 24 h, typiskt.

Idag har jag även sett årets första krokusar, så söta.

Hann grovröja på altanen och i förrådet också, en bit på väg..

Var på plantagen, blev ett par minipenseér och en pärlhyacint.

Samt nya "foppa" till jobbet..

Även storhandlat..

Ja, har hunnit med en del..


Trevlig helg!

//Ullis


Av Ullis - 24 mars 2011 20:41

Tjoho!


Har, återigen, inte haft tid att blogga..


Nu är det bara stickning, (ja, jag låter som en gammal tant.. ), som gäller..

Har jag fastnat för nåt så har jag:)

Men det här är resultatet iaf.

Ett par sockor till J, och så kunde jag inte låta bli att sticka dom minsta på beskrivningen.. Såå gulliga:)

 

Är ju så stolt över att kunna sticka hälen helt själv:):):)

Förut har mamma fått göra det..

Och hon har försökt att lära mig det, men jag har inget tålamod, så jag blev bra sur..

Nu har jag letat upp en beskrivning på nätet, och suttit i lugn och ro, och voilá.

En häl!:)

 

  Resultatet blev även att jag nu kan läsa mönstret helt och hållet.

   

Har även fyndat några blommor, på Willys av alla ställen.

9:90 st!

En doftranka


Två stora våreld.  

 


Gosingarna tar vara på vårsolen:)


    


Nu ska jag kolla på Kalla Fakta.

Ha det gott!

//Ullis

     


Av Ullis - 19 mars 2011 20:24

Tjo!


Just nu kollar vi på Funniest home videos, såå kul! :)

Jag älskar att kolla på det!


Innan det var det Big Brother, hallå Rodney! Stoppa snabeln i byxorna och låt den vara är!

Förstår inte att det är så kul att kolla på det programmet, dom är inte kloka..

(Alltså jag tycker det ÄR kul)

Gurkan; Vet inte att året har 365 dagar, Tror att skåne tillhör norrland..

Hihi, jag skulle då aldrig vara med iaf. Skulle få psykbryt, speciellt när det gäller Katerina.. Stoppa en strumpa i munnen på henne och tejpa igen:)


Vi har haft jättefint väder idag, 4-5 +. Soligt!

Satt på altanen en bra stund i linne (!). Skönt!

Under tiden virkade jag, har börjat på en sk Snood. En sån där hel 'halsduk' som man trär över huvudet två varv. Nu är jag inne på tredje nystanet:)

Bild kommer, om den blir som den ska..


Annars har det varit lugnt idag, kollat på filmer.

Bla Gullivers resor.. Och Swat Firefight..

Och Artic Blast..

Några st.. :)


Igår fick vi ju en massa snö igen:( Men det börjar försvinna då det är + grader, skönt.. Vill inte ha mer!


Ha nu en trevlig kväll!

//Ullis


Av Ullis - 17 mars 2011 22:04

Tjo!

Har inte hunnit blogga som jag velat, jobbat tre kvällar i rad. Och när jag jobbar kväll hinner jag inte med allt jag vill:)

Dagarna går åt till allt möjligt, i morse hjälpte jag mamma med skjuts hem efter att hon lämnat in bilen på byte av vindruta.

Sen en biltvätt..

Sen frukost hos mamma:) Bara att sätta sig, (nämnde jag att jag snart är tretti..)

Hihi:)

Och så var vi på Intersport, rea på skor.

Hittade två par till mig. Ett par 'jympadojor' för 290 kr och ett par sneakers för 450 kr.

Och J fick ett par sneakers som inte dög:)

Fick byta dom mot ett par snyggare. :)

Mamma hittade också ett par jympisar:)

Nu i kväll efter jobbet har jag pysslat ihop två beställningar, ett armband och ett halsband. Och så har jag lagat ett halsband.

Men nu kastar jag in hatten!

Sov gott!:)

//Ullis






Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards