Alla inlägg under maj 2011

Av Ullis - 30 maj 2011 20:43

Tjo kväll!

Hller på att uppdatera smyckena här på bloggen..

Allt känns så rörigt.

Istället för nya inlägg så ska jag uppdatera ett och samma när jag lägger ut nya smycken.

På så sätt blir det mer överskådligt, och man ser lättare vad som finns hemma.

Och var och en hamnar under just sin kategori.


I övrigt så händer det inte mycket här, bara jobb jobb..

Men fortsätter med mina långpromenader, förra veckan gick jag över 5 timmar "riktig" promenad, inte hundpromenad med nosen i backen hela tiden. :)

Och idag var det härligt varmt när jag och Hero tog våran tur.

Har beställt en ny väska till mobilen som man kan sätta fast på överarmen, dock får jag vänta två veckor på den.. 

Har inga fickor nu när tröja/jacka får stanna hemma..

Och musik vill jag ha när jag går:)

Tills vidare får en avklippt resor från en strumpa agera hållare..

Snyggt.. Inte! :/

Nu är det slutblippat på denna dator, ska kolla på tv.

Har spelat in Fyra bröllop:)


Ha en trevlig kväll!

//Ullis


Av Ullis - 27 maj 2011 11:47

Tjo!

Här är det en grå och regning dag, men det gör inget.

Ska åka och storhandla och sen ska jag till blomsterhandlaren.

Vill ha en ny blomma eller nåt.

Räkningarna ska fixas också, men det gör jag sen.

Skulle behöva göra ett stort rabarberblad i betong som jag har beställning på, nu har jag riktigt fina stora blad som jag kan använda:)

Och sen har jag beställning på två halsband, hoppas på att smyckestillbehören kommer på posten idag..

Allt för nu, hej och hopp!

//Ullis


Av Ullis - 26 maj 2011 19:31

Tjo!

Har nyligen kommit hem med Hero från våran långpromenad igen.

Idag var det riktigt skönt ute, knappt nån blåst alls.

Efter det gick jag en sväng med Diva också, men hon skulle äta gräs och kräkas. Tog i så hon tuppade av, riktigt läskigt. Det har hänt förut, men det var några år sen.

Usch:( Vi gick hem igen..


Sa jag det att vi hade friskvårdseftermiddag på jobbet igår..?

Jag och en kollega är friskvårdsledare, så det var vår uppgift att greja med detta.

Det blev: 

*Tipspromenad med frågor om personalen:)

*Lekar i form av:

-Spotta groda

-Trä rep genom kläderna

-Rockring (ska runt laget utan hjälp av händerna)

-Plocka ärtor med sugrör

-Kasta stövel baklänges

Det blev riktigt lyckat trots rejäla regnskurar.

Och det bästa av allt, ingen tappade suget!

För det var kallt stundvis..

Tack till alla er!:)

Priser till det vinnande laget var som handplockat för just dom:)

Vattenkanna, penslar, saftglas, liten spade och kratta till rabatten och en vattenspridare i form av en blomma:)


Nä, nu ska jag surfa lite och sen kanske göra ett armband eller nåt.

Trevlig kväll!

//Ullis






Av Ullis - 25 maj 2011 22:25

Mamma och jag grejade en del i trädgården i helgen.

Jag klippte gräset och körde med trimmern.

Mamma hjälpte mig med jordgubbslandet, vi rensade och la på ny jord.

Sen fick plantorna sig en rejäl rotblöta.

Hon började även med trädgårdslandet, men vi kan inte göra så mycket där just nu då vi ska bygga klart staketet först.

      


         


 


   


    


      


      


Vovvarna var med såklart:)

            


//Ullis 


Av Ullis - 25 maj 2011 22:07

Tjoho!

I helgen var vi ute på en tur med motorcykeln, J.s syster och man var på besök med sin nya hoj.

Tog en sväng till ett mysigt café med fin natur.

Det blåste ganska mycket, kändes sådär på motorvägen..


 


     


   



Jag och hundarna gick ca 5 km för att möta husse på jobbet i söndags kväll.

Så här fina bilder fick vi från den promenaden.

Det blev dock en överansträngning för Diva, så hon blev lite öm i höften.

Så nu har hon fått gå på kortare turer, och jag och Hero har följt med J till jobbet och sen gått hem därifrån ett par gånger.

Bla idag. Det blåste så hårt så vi knappt kom framåt..

Vi kommer sova finfint i natt, hoppas jag..

Har somnat alldeles för sent den här veckan, varit piggelin vid sängdags..

   


   


//Ullis


Av Ullis - 20 maj 2011 19:04

Tjo!

Idag har jag jobbat till 12:30.

Det var lagom på en fredag :)

Efter det har vi legat vid poolen och haft det skönt i solen.

Det blåste liite kallt stundvis, men det fick gå..

Ville inte kliva upp ur poolen då, 28 grader där i :)

    

SKÖNT!!

Nu är det såklart vindstilla, när det inte är läge att sola..

Strax ska vi kolla på film.

Ha en trevlig fredag!

//Ullis



Av Ullis - 19 maj 2011 21:22

Tjo!

Nu har staketet kommit på plats,

men det är inte riktigt klart än..

Lite skillnad iaf :)

Före                   Efter

    

_______________________________________________

Vi ska göra klart den sista biten själva,

det till vänster på bilden.

Nu ska jag ta tag i grönsakslandet och rabatterna också.

Sätta potatis och så lite grönsaker.

Har inte brytt mig eftersom det skulle trampas runt där när staketet skulle upp.

Har blivit av med typ 2/3 av en jättefin stockrosplanta!   

   


Idag har jag varit runt och kollat på paviljonger, måste ha en vid nya staketet tills tujorna växt upp..

Alldeles för mycket insyn!

Men fy va dyrt allt är!

Vill ju helst ha den med svart trä..

Men inte betala för den..

Får nog bli en i aluminium istället.

Den till vänster ungefär, fast en som tål regn..

     


Nu ska jag surfa lite.

Ha det gott!

//Ullis 


Av Ullis - 19 maj 2011 06:31

Gomorron! :)

Idag blåser det s_tan! Fy fasen!

Det finns inget värre än det :(


Jag tänkte på en grej..

När jag ska köpa blommor så vrider och vänder jag på dessa blommor om och om igen.

Tar en ny, vrider och vänder, ställer tillbaka, tar en ny..

Alltså det tar tid att hitta fina och nästintill perfekta, enligt mig, blommor/plantor.

Skulle aldrig köpa tex en en pelargon som är alldels skev.

Såg det på vissa folk i går, dom roffar åt sig dom första bästa  pelargonerna.

Nä nä, jag nästan klättrar på vagnarna för att komma åt dom finaste, nästan orörda blommorna :)

Hi hi, och så har jag valt några, ställer ner i vagnen/korgen..

Nä, fel färg, jag vill ha..

Och så börjas det igen :) :)

J skulle tröttna på en gång:)

Mamma bara suckar..

Huvudsaken är ju att jag blir nöjd :)


Jaha, strax ska jag gå ut med hundarna, sen ska jag på utbildning idag. Skönt att slippa jobbet ibland..


Ha en bra dag!

//Ullis


Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards