Alla inlägg under juni 2011

Av Ullis - 30 juni 2011 01:34

..Eller ja, vi har ju gått över till torsdag 30/6.

Är lite sent ute här på bloggen: )


Vilket underbart väder vi haft idag, liite varmt att jobba i bara..

Jobbade kort dag så jag hann hem i god tid för sol och bad: )

Låg och slumrade på en badmadrass i poolen, inte såå otäckt: )

Bara en 29-30 grader..

Alldeles lagom varmt, och jo, det svalkar faktiskt.


Och sen passade jag på att få kvällsfika hos mamma innan jag åkte hem och tvättade bilen.

Och så dammsög jag den,

och torkade ur,

och putsade rutorna..

Mattorna får hänga på tork i natt...

Var klar strax efter 23, men nu är den fiin: )


Och lilla Diva..

Hon börjar bli lite uttråkad tror jag: )

Hon är superbusig!

Gör världens rivstarter och ska leka..

Och en annan, nej Diva! Diva nej!

Allt för att hon inte ska göra sig illa...

Har ätit mediciner i en vecka nu, stoor skillnad mot start.

Men hon haltar när hon legat, det kanske vi får leva med.

Bara hon inte har ont.

Nästa vecka ska vi till ortopeden, så då får vi se vad hon säger.


Nu har jag kollat på några inspelningar,

-Livet på BB-

-Allsång på skansen-

-American Funniest Home Videos-

dags att lägga sig, kl är 02.07

Men tv dosan följer med,

kanske kan kolla på nåt mer,

eller iaf somna till: )


Natti natti!

//Ullis





Av Ullis - 27 juni 2011 22:10

Gokväll!


Oj va trött jag blev efter att ha jobbat första dagen efter en veckas semester, varit ledig i hela 9 dagar! : )

Väl behövligt.. Och tur i och med Diva.

Nu blir det snart dags att försöka sova, det värsta är att jag börjar piggna till..

Ska lösa korsord, det brukar hjälpa : )


Men först kommer några bilder på solcellslampor vi köpte på Jula.

Har bara haft dom ett dygn, men dom lyste jättefint i går kväll.

Har petat ner dom i krukor, rabatter bla..

 


     

Och så en kvällsbild på huset.

   


Natti natti!

//Ullis 


Av Ullis - 26 juni 2011 14:39

Här kommer bilder på jalusierna som nu är på tork,

får se om det går att hänga upp dom senare.

Det tar en stund för dom att torka,

har använt lasyr med pigment.


 Innan                 En är målad

   


Hade en jalusi som låg och "skräpade",

köpte den för flera år sedan,

den är lite mörkare än dom som jag målade var ursprungligen.

Men blir nu lite ljusare mot dom.

Blir bättre än den fula persiennen som hängde där iaf.

   


//Ullis


Av Ullis - 26 juni 2011 11:01

Tjoho!


Jaha då var midsommar avklarat.

Fasen va fort dagarna går, juni är ju snart slut..


Hade en del att göra innan:)

Bla fotbad och ansiktsmask typ kl 02.30 på midsommaraftonsmorgon, kunde inte sova förrän vid 03.30

Orkade inte hämta upp fotbadet, så det fick bli en hink istället.

Men det dög:)

Köpte en förpackning som innehöll både bad och kräm.

 

Vilken rolig ansiktsmask!:)

Man drog av den som en mask, djuprengörande.

     


Här kommer bilder från vårat firande med våra vänner:)

Tack till E & M för att vi fick sova i båten:)

     

Älskling!   

   


     

Hamnen, vi hade härligt väder hela kvällen!

        

T är såå söt, låg inlindad i en pläd.

En mycket fin nakenhund!

   

Lilla S är L & S valp.

Jättefin, och vilken päls:)

   


Dagen efter var vädret lite mer sådär..

Kom några småskurar och det blåste upp ordentligt,

Typ alla båtar började slå emot bryggorna och fick spännas om.

Men det var inte lätt att hålla emot denna stoora båt..

Men alla var så hjälpsamma på bryggan, det hör till att man hjälps åt.

Kapten fick dyka i och simma ut för att fästa till en boj.

Men det ordnade sig till slut:) 


I torsdags kämpade jag på kvällen för att hinna klippa häcken och gräset på utsidan av tomten,

ville ju fixa det till midsommar..

Och jag hann, men guud va jag hade ont i armarna!

   


     

Lite kontraster i molnen, det spöregnade efter en stund.

För att sen skina upp till en fin kväll.

   

Hann leverera rabarberbladet till grannen också i sista minuten..

Vägde bly och blev stor, som ni ser.

   


Nu ska jag försöka måla om bambupersiennerna, och byta snöre på dom..


Ha en trevlig dag!

//Ullis



Av Ullis - 23 juni 2011 18:18


Oj oj vilken låt som verkligen berör!   

Hans fästmö lider av en hjärnskada.. (om jag fattade rätt)

Tack till sanniiee som hade den länkad på sin blogg.


Av Ullis - 23 juni 2011 09:34

Gomorron!


Denna morgon har gått i telefonens tecken: )

Har ringt försäkringsbolag och kollat om förs täcker Divas artroskopi,

och det gör den!! : )

Man ska inte snåla med försäkringar!

Sen har jag ringt och bokat tid hos vet för undersökningen.

En ortoped ska kolla på henne först, och sen ev artroskpoi efter det.

Idag går hon bättre, stödjer tom på benet litegrann.

Det gjorde hon inte igår.

Om det är smärtstillande som gör det,

så verkar den fort.

Ska köpa glukosamintabletter också för artrosen.

Jag ser ljuset i tunneln: )


Strax ska jag och Diva åka på lite sightseeing,

inhandla diverse grejer.

Det spöregnar idag,

så då kan hon vara med i bilen: )


Jag var uppe till 3.00 i natt,

 först satt jag vid datorn och lusläste om artros.

Sen var jag skittrött och tänkte lägga mig,

men då fick jag för mig att skruva dän benen på sängen.

Så Diva har lättare att komma upp.

Vi skulle hjälpas åt idag, men jag gjorde det själv.

Det var lite baxande med den stora madrassen..

Kan vi umgås istället: )


I morgon är det Midsommarafton, vi som hade planer som innebar hundvakt..

Men vi kan inte lämna Diva om hon inte är bättre,

för mamma orkar inte lyfta henne.

Får avvakta och se..


Nu ska vi ut i regnet.

//Ullis





Av Ullis - 22 juni 2011 21:58

Tjo!

Idag har jag varit hos vet med Diva, hon haltar.

Röntgen visar artros i knä..

Och ev korsbandsskada..

 

Så nu är det VILA som gäller, absolut bus förbud med Hero : (

Och en remiss för en artroskopi fick vi också.

Hon fick lugnande så hon är en aningens seg ikväll : )

Såå söt!

Hon ska absolut sitta i stolen på altanen, fast sovandes..

Huvudet åker neeer och sen upp!..

  

Får gå in med henne istället, men det är ju så skönt att sitta ute..

Hero kollar om det finns nåt att vakta på..

 


Så idag har jag inte fått nåt gjort här hemma, men det får jag ta en annan dag. Diva är viktigare : )


Ha det!

//Ullis


Av Ullis - 21 juni 2011 21:47

Tjoho!

Idag har jag ansat en en, hi hi : )

   


Den var ganska vissen inuti...

Och är ff till viss del, får fortsätta i morrn.

Men den ser mycket bättre ut iaf.

     


Det spöregnade av och till, samt kom en del åskskurar.

   


J klippte häcken mellan oss och grannen.

     


Mat för en karl : )

Nejdå, men snabblagat ; )

   


Blommorna börjar växa till sig.

     


Vi fick besök av en kompis idag,

slängde ihop en liten tårta

med egna jordgubbar : )

   


Vi har även fått hjälp med att flytta husvagnen och tältet till bilen,

så nu har vi en entré igen från parkeringen.

Har möblerat om så att säga : )

Och J har börjat köra med trimmern längs vägen också..

Fått en del gjort idag.

Men..

..Nu har vi tänt en mysig brasa i kaminen, känns lite burrigt här inne.

Antingen är det för att det är skitväder ute eller så är vi kulna för att vi varit ute och blivit både blöta och kalla.

Eller lite bådeoch.. : ) 

Så nu blir det en myskväll framför tv.n

//Ullis


Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards