Alla inlägg under juli 2011

Av Ullis - 30 juli 2011 09:53

Tjo!

Hundarna är rastade och utfodrade och medicinerade för den här morgonen,

nu har dom gått och lagt sig igen : )

Det ska jag också göra strax tror jag,

ska bara dricka en kopp kaffe till.

Eller inte, Diva kom och ville lägga sig i soffan med mig.

Så söt, bara att lyfta upp henne : )

Det blir en lugn dag, vi ska kolla på film och bara slappa.

Vi var över hos grannarna igår kväll.

Jättegod mat serverades,

grillade revbensspjäll och klyftpotatis och en salsa till.

Mums!!


Igår var jag med Diva på rehab nr 2,

hon fick massage med en sk intraljud då hon är lite stel i muskeln ff.

Men hon går i princip helt utan att halta,

det är bara efter vila som hon struttar ett par steg innan hon kommer igång.

Sen fick hon gå på gåband i vatten, 3X2min, gick bra tills en hund började skälla någonstans. Då hade Diva svårt att koncentrera sig..

Vi ska utöka träningen hemma litegrann,

hon ska gå i lite högre gräs och så ska vi utöka tiden på en promenad om dagen.

Det går framåt : )


I torsdags åkte jag äntligen till tippen med två stora lass trädgårdsvfall. Fick bort allt jag hade samlat på mig.

Sen innan kvällen var slut så hade vi rensat och grejat,

och nu har vi ett nytt lass som väntar..

Rensade bland plastkrukor och skit jag samlat på mig,

det blev en hel del..

Kändes såå skönt att rensa!

Och så grävde vi till runt thujahäcken vid parkeringen,

den har ju inte mått så bra.

Vi breddade själva rabatten och jordförbättrade efter dessa mått

4 säckar plantjord 2-3 säckar barkmull 1 kogödsel

nu håller vi tummarna för att den ska piggna till : )


Jaha nu får det räcka för tillfället : )

Ha en trevlig lördag!


      





Av Ullis - 28 juli 2011 09:56

Tjo!

Sitter och kollar på gårdagens tv-programs inspelningar,

har just kollat på Navy CIS,

 och nu är det Leila bakar i Frankrike som gäller : )

Sen ska jag fylla kärran och åka med ett lass till tippen.

Måste!

Nu har jag stora högar på tomten som inte ser såå trevligt ut..

Det är nackdelen med trädgårdsarbete,

blir så mycket att ta reda på. Och det är det tråkiga..

Det andra är ju rätt kul, knipsa, knipsa : )

Igår klippte jag heela gräsmattan, och det är en hel del..

Började med innertomten, och framför huset med uppsamlare.

Sen på kvällen så tog suget över igen,

så då gick jag ut och klippte resten av tomten också,

samt körde kanter med trimmern.

Skulle köra en slänt med den också, men då tog bensinen slut i trimmern, orkade inte fylla på den.

Hade precis satt i ny tråd för den tog ju såklart också slut mitt i körandet..

Så den slänten är kvar att köra idag, tror jag..

Sen måste jag se över rabatterna, dom är vildvuxna..

Ja ja, som sagt här går det runt.

Nu måste jag förbereda inför tippen.


        


Av Ullis - 26 juli 2011 10:48

Tjo!

Har precis gjort månadens roligaste syssla, betalat räkningar ; )

Desto roligare nu när det är klart : )


Igår klippte jag klart björkarna,

nu har jag en massa ris som ska till tippen.

+ att jag har en del träd kvar att beskära.

Ska se om jag hinner köra en sväng till tippen idag,

jag ska åka och handla senare.


Nähä, nu ska jag ut och knipsa av grenar : )


           


Här kommer två roliga youtube klipp



Av Ullis - 25 juli 2011 10:12

Tjo!

Igår fick jag för mig att jag skulle måla med oljefärg,

och hjärtan såklart : )

Så här blev resultaten


 


 


    


Av Ullis - 24 juli 2011 13:24

Tjo!

Idag slängde jag mig ner på golvet för att fota

ett hjärta av hund dreggel : /

 


Hi hi, kul : )


     


Av Ullis - 24 juli 2011 11:24

Tjoho!

Idag är det blåsigt och det regnar stundvis.

Skönt, då kan jag slappa idag ; )

Igår tog jag en massa bilder i trädgården,

här får ni ta del av dessa.

   


Dessa sommarblommor är mina favoriter,

pelargon & lobelia,

tvillingsporre & bacopa,

dom är tacksamma och såå fina : )

     


     


Pelargonerna trivdes inte vid parkeringen i år,

så dom har flyttat,

kryssen fick flytta in lite tidigare än vanligt.

   


Fina bilder på bla taklök.

     


      


Härlig färg på bladet,  björnbären behöver stöd,  ros New Dawn      

      

  Björnbärs kart,                ?           funkia invaderad av gräs

      

          Bla kärleksört                              flox      

      

Ros Queen Elizabeth,         krukros,               ringblomma      

      

ringblomma,                    ?                      funkia     

      

       ...rot,                   pensé,      prästkrage Wirral Supreme

      

Ballongblomma

   

  Humle,            stockros,         purpurklätt

       

fingerborgsblomma & blåklocka   

     

Jordgubbarna är leriga efter regnskur,

gräshoppa på besök : )

   

     Äppelkart,       nyklippt äppelträd

   

Nyklippta björkar, några kvar och finputs..

    

Min "tunnel",

låter grenarna bilda en portal.

 

Körsbär,

hur ska jag beskära denna??

   

Paradisbuske efter blomning,

en duva var nyfiken på vad jag gjorde : )

    


Det var allt från trädgårdsvandringen : )


    


Av Ullis - 22 juli 2011 20:00

Tjo!

Idag har jag och Diva varit på hennes första rehab och så har agrafferna tagits bort.

Op såret ser jättefint ut, har läkt som det ska.

De tror inte att det var en infektion iaf som Diva hade,

utan att det nog var en överansträngning.

Men hon får ta antibiotikan iaf.


I väntrummet,

Diva tyckte det var såå tråkigt att vänta : )

 


Rehab påbörjades med massage och avslappning,

hon var stel och öm i lårmuskeln.

Hon verkligen njöt av det och hon litade fullt på rehab personalen.

Det gick bra att få in Diva i "karet",

hon var dock lite fundersam när vattnet började fyllas på.

På sista bilden ser det ut som att hon pratar med mig : )

Där fick hon gå sen på ett gåband, efter ett tag gick det riktigt bra.

Hon gick fint på benet, och satte ner tassen helt.

Men det var jobbigt för henne, och efter vilan så var hon trött i benet och gick lite sämre.

     


Efter rehab togs agrafferna bort,

dom ville jag ju gärna ha kvar som minne : )

 


På kvällen masserade och stretchade jag Divas op ben främst.

Hero ville såklart vara i närheten..

Han fick lite massage också : )

  


Gulliga bilder på våran Hero : )

   


        


Av Ullis - 21 juli 2011 09:57

Tjo!

Känner mig mycket piggare idag : )

Efter jag gick och la mig igår på fm så sov jag till 13.30,

sen var jag uppe kanske en timma innan jag la mig igen.

Vaknade strax innan 17..

Helt sjukt trött var jag.


Idag duggar det här, men det går att vara ute iaf.

Jag och Diva var ute för en stund sen, får ju helst bara gå på typ gräs, så då passade jag på att ansa lite i trädgården.

Klippte ett litet äppelträd,

klippte bort vissna blommor på rosor och lavendel..

Alltid nåt : )


Igår kväll påbörjade jag en korg i luffarslöjd, hade gjort klart nästan hela botten då jag såg att "stompinnarna" var för korta på sidorna..

Så typiskt!

Var nog inte riktigt vaken när jag klippte till dom..

Så korgen får bli ett fat istället, kan ha som ljusbricka på altanen.

Nu får jag börja om på nytt, för det är en beställning jag ska göra.

Men jag gillar inte början på dessa, alla trådar glider i fingrarna. Det är svårt att få bindtråden på plats så det blir jämnt och snyggt.

Bara man kommer igång så är det kul, men det är tidskrävande.

Botten tog ca 2-2½ h att göra.

Måste köpa mer najtråd också.


Nu ska jag nog fortsätta med "ljusfatet",

ska göra min vanliga hjärtbård på den.


        



Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards