Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Tisdag 6/9

Av Ullis - 6 september 2011 21:19

Tjohoo!

Vi har precis kollat på,

"Hur många lingon finns det i skogen?"

såå bra!! : )

Grinat till både glädje och sorg..

 Har inte haft så mycket tid till att blogga,

virkar tossar, vantar och sjalar..

Eller jag har gjort två par tossor, ett par vantar och håller på med en härlig sjal : )

Men det tar timmar att göra : )

Bilder på dessa kommer.. : )

Nu kollar vi på,

"Kaos i Båstad"

rätt intressant.. Hmm..

Ha en trevlig kväll!


     



 
 
Sophie

Sophie

18 september 2011 13:50

Hej Ullis! Jag bara älskar din blogg, man blir full av inspiration! Jag har dock inga gröna fingrar, men jag har tänkt att träna upp dem till nästa vår. Man kan ju inte mer än att försöka ;) Jag undrar: hur vet man när vad ska planteras? Alltså tex hur vet jag när petunior ska planteras? Och har du några tips på vad man kan göra för fint i trädgårn nu under hösten (jag har inte en blomma i trädgårn men en massa ogräs i rabatterna). Sen tänkte jag fråga om du har funderat något på att kanske börja med att skriva inlägg hur man steg för steg planterar olika saker, eller fixar annat fint man kan göra i trädgårn? En hjälpande hand för oss utan gröna fingrar och fantasi, haha. Tack för en väldigt inspirerande blogg! :)

http://mammasophie.blogg.se

Ullis

22 september 2011 14:04

Hej!
Va kul att du gillar min blogg! :)
Visst vore det en ide att göra "steg för steg" inlägg, det värsta är att jag glömmer att fota under tiden..
Men ska försöka skärpa mig, har ju gjort några sådana inlägg gällande luffarslöjd och betong gjutning.

Ett tips är att söka på nätet gällande planteringstider och sånt.
Jag googlade på sånt jag ville ha i krukor och lådor efter årstiden, vårblommor, sommarblommor och höstblommor, perenner( kommer år efter år) finns i massor som blommar olika årstider.
Även dessa brukar jag ha i krukor, då gäller det bara att plantera ut dessa på friland på hösten innan det blir för kallt. Annars finns det risk att de fryser ihjäl i krukorna..
Har hänt mig mååånga ggr då jag är för lat..

Nu på hösten brukar jag grov röja i trädgården, det ser genast prydligare ut.
Sen planterar jag ut krukor med tex högt gräs, det är såå vackert när frosten kommer.
Och sen brukar jag faktiskt köpa perenn ljung till lådorna, den är ju jättefin till skillnad den vanliga som påminner om kyrkogård.

Hör gärna av dig till mig om du undrar nåt:)

Mvh Ullis

 
Sophie

Sophie

1 oktober 2011 09:07

Tack så hemskt mycket för alla tipsen! Jag har verkligen inga gröna fingrar men man kan ju altid få som sagt :) Jag ska göra mitt bästa, och blir det bra kanske jag skickar lite bilder ;p Ska bara komma ihåg att ta före o efter bilder så du får se skillnaden :)

http://mammasophie.blogg.se

Ullis

1 oktober 2011 23:07

Låter toppen! Är spänd på resultatet
Själv har jag inte kommit igång så mycket inför hösten än.
Bara rensat en massa i trädgården, men det är dags nu.
Lycka till!
Mvh Ullis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis - 10 december 2011 15:41

Tjo!  Skulle lägga ut dessa bilder för några veckor sedan.. Har börjat med en pläd av mormorsrutor, den blir så fin:) Även om det är 70 tal..? Men med finare färger;)     Och så en vante med MYCKET mönster..         Ett par sö...

Av Ullis - 9 december 2011 12:26

Här har vi bilder på hundarna, vissa av bilderna har jag gjort om med olika appar:) KUL!!!:) Men annars behövs inga appar, vovvarna gör bilderna fina ändå:)                           Vid stranden, här i viken har vi Mälarvatt...

Av Ullis - 9 december 2011 12:08

Här kommer lite bilder på kransar, som jag kom ihåg att fota, smycken och julmarknaden jag stod på.   Beställningar       Mammas krans       Beställningar       Mitt bord på marknaden, efter att kransarna sålt slut på d...

Av Ullis - 9 december 2011 11:46

Tjo! Här kommer lite uppdatering:)   Höstplanteringar (dom är lika fina nu)             Tur att snön kom sent i år, då hann jag kratta ihop löven, Detta är högen från framsidan av tomten.. Det blev en FULL kärra till tippen. ...

Av Ullis - 27 november 2011 19:56

  Tjo! Det var ett tag sedan jag bloggade. Men ska försöka skärpa mig nu.. Idag har jag städat av lite, plockat fram lite jul.. Krattade en del löv också, i spöregn. Fy va tråkigt det var. Men nu har jag grovstädat inför vintern. Tur att ...

Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards