Alla inlägg under mars 2010

Av Ullis - 31 mars 2010 20:26

Halloj!

Har inte hunnit vara på bloggen alls dom senaste dagarna.

Flyttstädat åt mamma och jobbat.

Ska försöka hinna fixa lite påsk hemma också..

Överraskde mamma när hon inte var hemma,  en balkonglåda med tet á tet(?), videkvistar och björkris med påskfjädrar. Och en vas med björkris och vide och lite pynt. Bild kommer.. Hon blev så glad när hon såg det, började nästan gråta..   

Nä nu räcker det för idag..

/ Ullis


Av Ullis - 27 mars 2010 08:56

Hejsan!

Mathias vann Lets Dance! Vi röstade på honom! Både han och Claudia var riktigt duktiga igår, det var ett känslosamt och tårfyllt program.


Hann inte göra dom där bågarna till blommorna igår. Typiskt. Får bli under helgen.

Jobbade kväll igår och storhandlade innan det.. Brukar inte hinna med så mycket då.

Idag ska vi tvätta båda bilarna, sommardäcken sitter på nu.   

Sen måste jag hjälpa mamma i nya lägenheten.

Det är ca 4 grader och mulet idag. Hoppas att det inte blir regn iaf..

Ha det!

/ Ullis


Av Ullis - 26 mars 2010 07:55

Hej hopp!

Veckorna går ju himla fort och så vips är fredagen här!

Och idag är det ju final i Lets Dance! Måste se!! Undrar vem som vinner? Claudia eller Mathias? Måste köpa lite gott till i kväll, det blir spännande..

Nu på förmiddan ska jag göra ett par nya bågar till mammas porslinsblommor. Dom är enorma, den gamla bågen syns knappt. Tar kort på det sen.

Nu ska jag äta frukost.

/ Ullis

Av Ullis - 25 mars 2010 19:08

Hallå där!

I dag har jag jobbat hela dan och hjälpt mamma packa upp lite grejer.

Igår gick flyttlasset till hennes nya lägenhet. Känns idag kan jag säga.. Öm i hela armarna.. Men det blir bra när det blir klart!   


På kvällen var jag och en jobbarkompis på blomsterdemo med påsktema. Det var jätteskoj! Fina arrangemang som gjordes, även om allt inte var i min smak, men man får ju ändå inspiration.


Undrar när jag får pyssla lite här hemma igen? Har ju inte gjort nåt sen i fredags!! Måste göra nåt kul till påsk!!


Ja, idag blir det tidigt i säng! Trött i hela kroppen efter dessa dagar..

Får kolla på Sveriges Värsta Bilförare i sängen, ja man kan ju undra hur dom fick körkort..?

/ Ullis


Av Ullis - 23 mars 2010 18:27

Hej där!

Idag har det regnat hela dan! Grå kallt och tråkigt, men snön försvinner ju lite iaf!  

Annars har det varit jobb och så har jag hjälpt mamma med packning inför flytten.

Sambon har kommit hem så vi ska laga mat nu.

Ha det gott!

/ Ullis

Av Ullis - 22 mars 2010 13:23

Hejsan!

Äntligen har jag hittat krokusar på tomten, eller iaf tittar dom fram lite..  

Även tulpanerna och narcisserna syns.

Men för att inte chocka dom små skotten så la jag på granris och skottade över lite snö som skydd.

I övrigt en underbar dag igen med solsken och plusgrader!


Hej svejs! / Ullis

        

Av Ullis - 21 mars 2010 18:27

Hallå där!

Idag har det snöat hela dan! Jag som trodde våren var på väg, men det kommer väl fler bakslag innan det.

Dock varit ett par plusgrader så all snö ligger ju inte kvar.

Igår kväll var vi helt slut, så vi slocknade 21:30 (en lö kväll..). Syrran ringde och väckte oss kl 22, och hon är 18 år äldre än mig..

Nackdelen är att vi vaknade as tidigt idag istället, gick upp 7..

Denna söndag har vi inte gjort mycket, glott på tv hela dan..

På återseende!   

/ Ullis

Av Ullis - 20 mars 2010 18:05

Hejsan!

Idag har det varit underbart väder, ca 8-10 grader.

Såg årets första tussilagon och blommande vide. Äntligen är våren här!


Vi tog en sväng till en mc shop och handlade kläder, skor och alla skydd. Sambon ska börja med mc kort nu i april så i sommar ska vi åka hoj!

  

/ Ullis

Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards