Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Ullis - 22 oktober 2010 10:49

Tjoho!!:)

Den här veckan har jag inte gjort mycket alls, har varit bedövande trött. Speciellt på kvällarna.. Vet inte om det är hösten som gör det, men jag har sovit innan 22:00 varje kväll, vissa dagar ännu tidigare.


Skulle behöva plocka undan solstolar mm. I natt har det kommit lite snö, så jag antar att vi inte kommer att sola mer i år.. :)  

  

Blixthalka har det varit på morgonen och tidig förmiddag, J sa att flera lastbilar kanat av vägen, och en skaplig Merca låg i diket. Kul..

Nu måste sommardäcken av och på med dubbar.

Jag jobbar hela helgen så då vill jag komma till och från jobbet..

Såg på tv att det snöade ganska skapligt i S-holm i morse, här sken solen just då. Vilka kontraster..

Mysigt med snö, men lite tidigt tycker jag.


I går hade vi 5 års förlovningsdag, åren går fort.

Vi grillade rostbiff, GOTT!

Till det potatisgratäng med mögelost,

rödvinssås & bearnaisesås,

sallad.

Efterrätten skulle vara kladdkaka med grädde och jordgubbar, men vi orkade inte äta det..

Jag gjorde ett enkelt kort till min älskling och knåpade ihop en text, försökte rimma iaf, tog typ en timma för 6 rader.. Rimma är inte min grej:)

Och så hittade jag dessa underbara rosor, såå fina.

Behöver inte vara röda! :) Men absolut inte gula, blääh..

I LOVE YOU J!!  :)


Härom veckan när jag skulle ha skum till håret så tryckte jag ut en 'boll',

efter många om och men så lyckades jag ta ett kort på fenomenet.

Det blev ju ett hjärta!:)

  


Slut för idag, tack för idag!

/Ullis



Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards