Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Dags för bloggning igen..

Av Ullis - 11 november 2010 20:03

Tjo!

Nu är jag tillbaka igen, tack alla ni som fortsatt att titta in! :)

Har haft det jobbigt ett tag nu med dödsfall i familjen, men är nu på stigen igen.. Den går upp och ner men oftast upp.

Nu sitter jag med min nya dator, min älskling tyckte att jag behövdes muntras upp. Fick en mini dator idag, vilket jag velat ha en längre tid. Bra till bloggande och mina smyckes grejer. :)

Nu kan vi sitta med en varsin dator och på så sätt spara tid på kvällarna, mer tid till film och mys:)

Det får räcka som ett första inlägg på länge, men hoppas ni tittar in igen och att ni har lite tålamod. Jag kommer att pyssla inför jul och så. Ska börja med mina kransar snart, och även göra lite mer smycken, har haft en och annan beställning. Men önskar att ni, som besöker mig, sprider mina bloggar vidare. Speciellt smyckesbloggen, den har såå liite besökare. Vill få igång den så jag kan gå framåt, och kanske kunna öppna eget vid sidan om mitt jobb.

Vill samtidigt tacka mina kära jobbarkompisar som orkat med mig dessa veckor då känslorna gått upp och ner. Det är guld värt! :)

Kramar till er!

/Ullis



 
 
Ingen bild

mia

12 november 2010 08:54

hej Ullis!
vad skönt att du mår lite bättre nu.
Hösten kan ju vara ganska jobbig bara i sig själv och att sedan drabbas av en livs sorg måste vara tungt,men var bra att du har snälla jobbarkompisar och en man som förstår att trösta och uppmuntra dig.
Lycka till nu med dina smycken och pyssal på så mår du nog snart mycket bättre.
kram bloggMia

Ullis

12 november 2010 15:59

Hej du! :)
Tack snälla för din fina kommentar:)
Blev glad när jag loggade in och såg att just du svarat, min kära blogg kompis:)
Det blir bättre, det vet jag och känner med. Men det känns tungt ibland även om det inte syns utåt. Man skrattar och ler, men inombords kämpar man..
Men, nu tas nya tag!
När jag mår lite sådär så blir inte jag sittande, utan jag vill göra saker. Så nu håller vi på att rusta upp köket. Kul!
Ha det gott!
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis - 10 december 2011 15:41

Tjo!  Skulle lägga ut dessa bilder för några veckor sedan.. Har börjat med en pläd av mormorsrutor, den blir så fin:) Även om det är 70 tal..? Men med finare färger;)     Och så en vante med MYCKET mönster..         Ett par sö...

Av Ullis - 9 december 2011 12:26

Här har vi bilder på hundarna, vissa av bilderna har jag gjort om med olika appar:) KUL!!!:) Men annars behövs inga appar, vovvarna gör bilderna fina ändå:)                           Vid stranden, här i viken har vi Mälarvatt...

Av Ullis - 9 december 2011 12:08

Här kommer lite bilder på kransar, som jag kom ihåg att fota, smycken och julmarknaden jag stod på.   Beställningar       Mammas krans       Beställningar       Mitt bord på marknaden, efter att kransarna sålt slut på d...

Av Ullis - 9 december 2011 11:46

Tjo! Här kommer lite uppdatering:)   Höstplanteringar (dom är lika fina nu)             Tur att snön kom sent i år, då hann jag kratta ihop löven, Detta är högen från framsidan av tomten.. Det blev en FULL kärra till tippen. ...

Av Ullis - 27 november 2011 19:56

  Tjo! Det var ett tag sedan jag bloggade. Men ska försöka skärpa mig nu.. Idag har jag städat av lite, plockat fram lite jul.. Krattade en del löv också, i spöregn. Fy va tråkigt det var. Men nu har jag grovstädat inför vintern. Tur att ...

Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards