Alla inlägg under december 2010

Av Ullis - 20 december 2010 17:01

Tjohopp!

Idag har jag jobbat extra på jobbet. Skulle ha varit ledig efter att ha jobbat i helgen.

Varit sådär knäppt trött/virrig, huvudet ville inte samarbeta alls.. :)

Nog för att jag är tankspridd annars också.. Men det var värre idag..

:):)

Men allt blev gjort på jobbet, och mina arbetskamrater blev av med mig tidigt också:)

Idag har J lärt mig att betala räkningar på internet, det var ju skit enkelt. Dags för mig att göra en uppdatering och sluta med att skicka in räkningarna på posten..

Har även gjort en av mina årliga beställningar på en stor krans. Ca 50-55 cm i omkrets, blev kanon fin!

Och sen en mindre som blev jätte gullig med en ängel på, röda äpplen och lite guldiga små pynt.

Nu har jag kvällen fri, blir kanske en film..

Ha det gott!

/Ullis





Av Ullis - 16 december 2010 11:46

Hej!

Här kommer lite bilder här hemifrån.

Idag  har heltäckningsmattan lagts på plats, jag har kånkat tillbaka sängen. Envis.. :)

Husse blir nog glad när han kommer hem efter jobbet, då behöver han bara sätta dit listerna igen.

Före och Efter

  


Riktigt skönt blev det, vi hade svinkallt golv här i sovrummet, Hero verkar gilla mattan också:) Han provlåg den direkt, innan jag hunnit ta in hans säng.

     


Men allra bäst är det ju att ligga i sängen:)

Hero ligger ofta på den sidan och med huvudet på kudden. Han har koll över tomten samtidigt:)

Härom dan när vi fick hem nya kylen så hadejag ställt 'matplatsen' under bordet så länge. Diva var där under och prov åt, funkade det med:)

Gulle bild på sötnosen:)

       


Ett par bilder på kransar jag gjort.  Har inte fotat alla i år..

     


Och så sist men inte minst (eller ja, liten är den ju:)  )  

Julgranen!

   


/Ullis 


Av Ullis - 15 december 2010 18:46

Tjoho!

Idag har jag äntligen köpt en julgran, fyra lyktor och två vita orkideér.

Igår sattes en ny julkappa upp:)

Så nu börjar vi ha jul här hemma. :)

MEN, det blev en mini gran..

Vi ska lägga ny matta i sovrummet så vi måste ha ut alla möblerna ur sovrummet, dessa ska såklart vara i vardagsrummet. Får helt enkelt inte plats med en stor gran. Men den lilla var ju jättegullig iaf, men jag SKA ha en STOR nästa år.

Tur i oturen att jag var sen med granen i år..

Har haft en ledig dag, inte hunnit med så mycket annat. Gjort klart några smyckesbeställningar.

Har även skrivit klart julkorten, ska skickas i morrn tänkte jag.

Snart blir det att lyfta ut sängen från sovrummet, sen kolla på tv i sängen i vardagsrummet:)

Detkommer bilder så småningom på granen och så..

Ha det gott!!

/Ullis




Av Ullis - 14 december 2010 07:45

Tjoho!

Tänkte uppdatera lite..

Det har ifs inte hänt såå mycket, men iaf.

Mina gudbarn har fyllt 10 ! år, fy vad tiden går fort! Kommer ihåg första ggn jag skulle hålla i flickan, var livrädd! Hon var ju så liten och ledlös, kändes det som. :)

Vägde ett par kilo, vi jublade när hon fick i sig 40 gram mat på sjukhuset..

Pojken fick man gå och vagga för att han skulle vara tyst:) Maraton lopp kallade vi det för.. Fram och tillbaka i deras lägenhet:)

Men nu är dom stora och har småssyskon. :)


På hemmafronten börjar det bli klart i köket, fick den nya kylen/frysen med rätt hängda dörrar. Blev kanon bra!

Gamla diskmaskinen  har blivit hämtad också, nu har vi bara kylen kvar. Den åker ut innan helgen, får kasta på tippen.


Har även beställt en härlig heltäckningsmatta till sovrummet, det blir skönt både för oss och hundarna:)

Och dom är bättre nu än förr, mer lättstädade och mer allergivänliga.

Så förhoppningsvis har vi den på plats till helgen.


Köpte en ny stjärna till vardagsrumsfönstret också, hade en svart innan.. Den lyste ju ingenting.. Nu blev det jättefint! Och så passar den ihop med dom i köket:)


Nähä, nu har jag inte tid att sitta här:)

Ha det gott!


Av Ullis - 9 december 2010 12:11

Hejsan!

Har inte gjort nåt idag..

Är såå trött i hela kroppen, vet inte vad det är med mig.

Har även fått klåda och rodnad runt halsen, vet inte om det är nån inre stress.. Det är därför jag tar det lite lugnare med allt jag bukar göra så här års, jag har känt att det varit lite för mycket.

Oftast när jag 'pysslar' så är det avslappnande för mig, lite terapi:)

Så jag kanske ska dona och greja iaf, för att koppla av bättre..


Tur att jag har mina beställningar, dom är roliga att göra! :)


/Ullis


Av Ullis - 8 december 2010 17:29

Tjoho!

Idag har jag haft en ledig dag!

Såååå skönt!

Förmiddan slappade jag, sen städade jag på em.

Fick ifs skjutsa J till jobbet i morse, men det gjorde inget. Åkte till mamma efter det, tog en sväng med Rasmus, skottade mammas p-plats.. Kaffe efter det.

Men sen kom jag hem och gick ut med vovvarna, då var det svinkallt ute. När vi kom hem kurade vi ihop oss i soffan, kollade på tv och surfade lite.

Har även varit på Cervera, där vi fått presentkort i 'julklapp', köpte en pasta kastrull och en wok panna. Kanon till nya spisen, nu har vi allt nytt till den.

Så om en liten stund blir det wokat, fläskfilé med grönsaker och nudlar.

MUMS!!

Nu ska jag ta hand om maten.

Hej svejs!

/Ullis


Av Ullis - 5 december 2010 19:25

Tjo!

Här har det varit riktigt lugnt idag, vi har kollat på 'Tomten Är Far Till Alla Barnen' som vi hade inspelat. J slumrade till den, jag sov en stund efter filmen.

Skönt, fast nu är jag jätte seg.. Skulle kunna lägga mig för natten.

Jag använde varmluftsugnen för första ggn idag.

Blev husses favorit mat, Tacopaj.

Funkade riktigt bra, och gott blev det!

Nu blir det nog att kolla på en film till, kanske somnar till den.. :)

Ha en fortsatt trevlig advent.

/Ullis


Av Ullis - 4 december 2010 21:29

Gokväll!

Har precis kollat på 'Så Mycket Bättre', idag var det Pluras låtar som framfördes härligt! Alla är ju kanon på sitt sätt :)


Här kommer lite bilder som jag lovat..

Ljusslinga, nästan runt hela huset.

 

         


Mysbelysning.

    


Hade ju glömt att köpa adventsljus (blockljus), så jag fick rota i lådan för att få ihop nån slags adventsbricka. Det blev tre blockljus och en stapel med värmeljushållare.. Man tager vad man haver:)

Måste köpa ordentliga ljus, åtminstone fyra lika..

Hittade en söt servetthållare från Clas Ohlson, passar finfint till mina Marimekko servetter som jag hittade i Finland, finns säkert här också. Men var tvungen att ha dom, älskar fina servetter. Men som ni ser är dom oöppnade, det måste vara nåt väldigt speciellt för att jag ska ta fram mina fiina servetter, annars blir det några lite mindre speciella..  :)

    


Har knåpat ihop några julkort som vi ska skicka, här räcker det inte med bara sms eller mail! Det är bara jul en gång om året och då ska man skicka julkort, tycker jag:) Iaf fall till familjen och närmaste kompisarna.

            


Sist men inte minst, vovvarna på en kall morgonpromenad härom dan, - 17 grader och fuktig luft. Svin kallt!

  


Det var allt för i kväll!

Är trött, vi har varit hos svärmor med man och ätit 3 rätters, GOTT!

Jag körde hem dom 12 milen, i mörker och vinterväglag på en väg som jag ff inte har memorerat trots att vi åkt där många ggr..

Då får man ju vara extra vaksam såklart..

Men inga djur längs vägen, trots att det är en väg som har rikligt med vilt.

Skönt att vara hemma.


Ha en fortsatt trevlig kväll!

/Ullis

  


Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards