Alla inlägg den 21 april 2010

Av Ullis - 21 april 2010 13:13

I går hade jag en ledig dag! Latade mig hela förmiddan..

Sambon hade mc träning, jag fick följa med och åka bakpå läraren för att få känna på. Har aldrig åkt mc förut.. Lite pirrigt var det, var rädd för att göra nåt fel. Viktigt att följa med i förarens rörelser, annars kan det bli tokigt..

Det var kul! Han sa att det inte kändes att jag var med, och det var ju positivt! Men farten känns..Tur att jag inte såg så mycket framåt, kunde hålla mig lugn. Däremot sa min sambo att bilar kör väldigt nära bakom, även fast det stod övningskörning på så ska dom slicka.. Med mc är man ju väldigt oskyddad, så det borde alla bilförare tänka på!!

Sen när vi kom till övningsbanan så frågade läraren om jag inte ville prova köra.. NEJ! sa jag direkt utan att tänka. Sen övertalade (behövdes inte så mycket   ) han och sambon mig, men jag ville ha en mindre då jag aldrig kört det förut, moppe typ en gång.. Fick en 125, det räckte att prova med..

Visst, jag har kört vatten-,snö skoter, fyrhjuling har vi haft i några år så jag är ju inte rädd för att köra, men, dessa har ju inte såna växlar.

Första varvet körde jag sakta på ettan.. Nästa varv fick jag i tvåan, lite ryckigt man ändå.. Resterande varv växlade jag upp och ner för att träna, kom upp till trean iaf!    Inte lätt använda händerna till koppling, gas och broms, och sen få in klumpfoten för att växla.. Stövlarna känns inte smidiga direkt..

Men för att vara första ggn gick det riktigt bra! Lärarna tyckte det med! Det märktes att jag hade kört lite annat innan,sa dom.. Lite stolt! Det skulle inte vara några problem för mig att ta kortet, så nästa år kanske. Får se, det kostar en del..

Nåt som var läskigt när killarna tränade var stoppteknink. Högsta hastigheten de gjorde var 100 km/h och bromsa rätt på det, scary.. Men sånt lär man sig ju.


Efter den här eftermiddan var jag trött, tog på krafterna, spände mig säkert.

På kvällen kollade vi på resor, många olika, just nu snurrar det i huvudet.. Kompisen har inte fått tag i den som tipsade om dominikanska, vi vill veta hotell mm. Får avvakta ett tag, men vi har kollat på thailand också. Får se vad det blir.

Har beställt lite kläder till fredag när jag ska ut med jobbet. Tog på express, hoppas det hinner komma i rätt tid. Blir tajt.. Handlar om timmar.. Är ledig då så jag får dundra iväg direkt när messet kommer!


Kollade på tomat sådden igår, alla har kommit upp! Nu skulle jag behöva ställa dom svalt. Får göra det i morrn.

Nä, nu harjag suttit vid datorn i flera timmar..

Hej svejs!

/ Ullis

Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards