Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Ullis - 21 juni 2010 20:03

Tja!

Nu har vi varit ute på våran första tur med hojen, blev en skaplig sväng iaf. Tillräcklig för mig, ont i baken.. Höll i Johans jacka så hårt ibland att jag trodde att lösnaglarna lossnade :) Men kul var det! Lite läskigt på kurviga småvägar och rondellerna, men jag vänjer mig väl. Johan kör bra, så jag behöver inte oroa mig för det. Och vi har ju alla skydd man kan ha, hade en gammal kompis som körde ihjäl sig på hoj, så man vill ju skydda sig så gott det går. Det blir inga turer med shorts och t-shirt inte!

Nu ska vi sätta oss på altanen och ta oss en varsin kall öl i kvällssolen och lyssna på Lotta på Liseberg på tv 4.

Ha en underbar kväll!

/Ullis

Av Ullis - 21 juni 2010 15:08

Jippiiee!!!

Johan fick kortet!! Jag höll på att få magkatarr under alla timmarna som jag fick vänta på resultatet.. De var 5 st som körde upp så det tog några timmar. Eller rättare sagt, 3 1/2 h! Hann fixa naglarna under den tiden, så nu hoppas jag att jag slipper göra om det till midsommar.


Såg att mina jordgubbar börjar mogna mer nu, ett par är nästan helt röda. Så jag slängde över ett nät, annars blir det inga gubbar kvar..


      


Nu väntar jag på Johan, han är ute och åker mc, vad annars..   :)  Ska väl få åka en sväng med honom sen, ville köra lite själv först för att lära känna hojen.


Nu ska jag ta mig en macka, fick alldeles nybakat bröd av grannen nyss, mums.

Ha en fortsatt trevlig dag!

/Ullis


Av Ullis - 21 juni 2010 09:04

Tjo!

Idag är min första semesterdag! Va ledig i helgen så det räknas ju inte riktigt med i semestern.. Soligt och fint är det nu på morgonen. Skulle hålla i sig har jag för mig.

JUST NU kör Johan upp för MC!!! Jag sitter med spänd förväntan på att han ska ringa och berätta hur det gått. Han var ganska nervös över det här, inte för att han behöver det. Körskolan tyckte att det gick bra för honom. Men ifs, vem skulle inte va nervös.. Håller tummarna för älsklingen!


Och förresten, tack för kommentarena jag fått!!! Och jag har hållt mitt löfte till dom jag fick i helgen, jag har kommenterat tillbaks! :)

I övrigt tror jag att jag lämnat en kommentar eller två hos er som besökt mig förut. Försöker verkligen, ibland hinner jag bara titta in lite snabbt. Men lämna gärna fler! :):)


Förresten hittade jag ett par till "hjärtan" . Det här är en klick hudlotion. 

  


Och ett i taket i vardagsrummet.

    

Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards