Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Ullis - 17 juli 2010 16:22

Tjo!

Äntligen kom det lite regn, men alldeles för lite! Det pratades åska också, men här har det inte åskat nåt. Det skulle behövas, är kvavt ute.

Som tur var så hann jag tvätta två maskiner och få det torrt innan regnet. Städade idag också, skönt att ha det gjort nu.

Vi tog en tur med hojen, fick kaffe hos kompisar och så blev det ett stopp på Kicks, nytt nagellack skulle inhandlas. Fin färg, grön/turkos eller nåt. Men jag var inte nöjd med konsistensen. Lite för tjock, inte alls lätt att få snyggt. Får duga ändå.

Nu tittar solen fram, kanske ska gå ut en sväng. Hej hopp!

/Ullis


Ps  på kvällen kom det en ordentlig skur! Kändes underbart! :)

  

En kråka sökte skydd under våran markis, satt och sov där hela kvällen, söt..!

  

Av Ullis - 17 juli 2010 08:48

Tjoho!

Igår sket jag i att städa! :)  Kände mig så sugen på att dona lite med blommor!! :):) Så så blev det, ut i rabatterna. Grävde upp astilbe, och nåt annat,  ogräs tror jag, men fint sådant. Samt en sväng till Plantagen, där hittade jag en jättefin Chokladblomma, måste ha! :) Den följde med hem.. :)

Fram med mina egengjorda betongkrukor och andra grejer och låt fanasin flöda.. Grannarna trodde väl jag hade fått solsting, gick fram och tillbaka och tittatde och ändrade och fixade.. :)

Så här blev det på framsidan!

   

    

     

Chokladblomma!!

  


Så här blev det vid parkeringen!

  


      


Så här ser mina balkonlådor och amplar ut, dom har växt en del!

    


Och min kära Hortensia som jag fick av Johan, den stackaren fick värmeslag på altanen när det blev värmebölja så den höll på att stryka med.. :(

Så jag flyttade den till eftermiddagssol, vattnade ordentligt och klippte ner den till det gröna. Det funkade! Så här fina skott har kommit upp!

Ska hitta en fin plats åt den i höst i nån rabatt, så den får växa till sig och bli sådär underbart vacker som man ser i trädgårdstidningarna! :)

  


Nu ska jag ta hand om Hero, får agera ssk.. Måste raka honom på halsen och fixa med ett sår han lyckats få, igen.. Det är typiskt honom att få det, han har väldigt känslig hy. Plus att han river upp det hela tiden.

Ja ja, ha en trevlig lördag!

/Ullis


Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards