Alla inlägg den 3 september 2010

Av Ullis - 3 september 2010 21:50

Tjoho!

Har kommit hem efter att ha jobbat kväll.

Riktigt mörkt ute nu när man ska från jobbet på kvällen. Det går fort nu mot hösten.


Tidigare på dan gjorde jag ett nytt smyckes set.

  


Och sen gick jag runt i trädgården och grävde upp plantor till mina krukor.

Jag brukar köpa perenna höst plantor för att ha i krukorna, sen gräver jag ner dom för att få nya till året därpå. Eller så ställer jag dom skyddat i krukorna och gräver ner på våren. Allt för att få det billigare, och för att kunna 'återanvända' dom.

Gräset ser ju inte alltför roligt nu, men det blir fint när frosten och snön kommer.  Svajar fint.. :)


Kul är det också, bara att gräva upp när suget faller in :)

Här kommer bilder på mina höst planteringar.


Entré

  


Anemoner och ljung.

      


Bild 1  Gräs & revsuga,

 Bild 2  Gräs & kärleksört & alunrot,

Bild 3  Kärleksört & alunrot

      


En bukett till mamma:)

  


Det var allt för i kväll.

Glöm inte att vara med i min tävling på smyckesbloggen.

/Ullis

Av Ullis - 3 september 2010 06:57

Tjo!

Usch, va kallt det är på mornarna! Just nu, 5,8 grader.. Och så blåser det lite.. Inte skönt!

Men solen skiner iaf, får väga upp det dåliga:)


Igår klippte jag resten av gräsmattan, både inner- och yttertomten. Med uppsamlare.. Fy f_n va gräs vi har på släpet, fullt.

Och så körde jag med trimmern längs alla kanter.


Så idag har jag ledigt :)

Ska göra sånt jag tycker är kul.

Plantera höstkrukor, köpte två jättefina perenna ljung. Dom är så där härligt spretiga med långa smala 'blomstänglar'.

Ska gräva upp kärleksört, gräs, revsuga och alunrot.

Blir fint till höst arrangemangen.

Tror jag ska till K-rauta också och köpa jord att fylla upp med i vissa rabatter. Och täckbark behöver jag..


Ja, det är det jag planerat för idag.


Har semester i helgen, vi ska umgås med vänner och ha det gott.

Men vi ska även hinna täcka poolen, och det tar ju sin tid. Den ska dammsugas, hällas i medel, på med duk och plåt...

Plåtarna hatar jag.. Tunga, otympliga,vidriga..

Men måste göras :)


Brist på grejer som ska göras har man ju inte.. :)


Ha en härlig fredag!

/Ullis


Ps Kolla in på min andra blogg, där pågår en tävling för alla bloggare! :)

Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards