Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Ullis - 4 mars 2011 16:58

Tjoho!


Idag har jag inte gjort så mycket, låg i sängen till typ halv elva..

Hero har pipit av och till hela natten, jag hade öronproppar i från början men sen hade dom åkt ur och jag har inte sovit mycket sen..

Löste lite korsord, var så trött så jag orkade inte ens sätta på kaffe..


Men sen på förmiddan åkte jag och Hero på lite ärenden, hämtade ut medicin mot migrän, som jag fick bekräftad förra veckan på läkarbesök.

Samtidigt togs en massa prover, kolla om jag har nån brist som gör att jag är såå trött hela tiden. Trodde läkaren skulle ringa idag, men icke. Har ju haft B12 brist tidigare, dr tyckte det var konstigt att det inte följts upp..

Får se om det upptäcks något..


Nu håller jag på och kokar potatis, ska göra mos.

Till det blir det ytterfilé och rödvinssås. Och gurka, tomat och feta.


Här kommer ett par bilder på mina mormorsrutor.

      


Dom till vänster ska bli en pläd till oss,  dom till höger ska bli en duk eller liknande till mamma. Har inte bestämt mig än.

Mina rutor tar ca 20 min/st att göra, mammas 40 min/st..

Det blir några timmars virkande jag har framför mig:)


Fick hem smyckesdelar härom dan. Det är lika kul jämt när man plockar upp allt.

Här är det jag fick då.

  

Idag har jag hittat lite nya grejer som jag beställt..

Bla annat ett hjärta som jag ska kolla om min granne tycker är fin, hon önskade ett hjärta som är mer ruffgt. Och det har inte varit lätt att hitta, men nu har jag hittat ett som jag tycker är fint, men vi får se:)


Nu måste jag ta tag i maten:)


Trevlig kväll!

//Ullis





Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards