Alla inlägg under juni 2010

Av Ullis - 9 juni 2010 09:08

Tjoho!

Igår fick jag äntligen upp listerna i hallen. Har ff dörrkarmarna kvar att måla och toadörren. Men det tar jag senare.

Gick en runda i trädgården också och kollade vad som blommade för tillfället.

Här kommer bilderna från det.


Prästkrage.

 

                              

                                                 Trädgårdsiris.  


                                                  


       Iris.


Prästkrageknoppar


Rosknopp.

  


Forgätmigej.

 


Perenn prydnadsgräs.


Akleja.

 


Alunrot.

 


Hundarna fick sig en omgång i duschen igår.


Hero blev så busig efter duschen! Nu väntar han på Diva bara, sen blir det bus och spring på tomten.

  


Diva ser lagom nöjd ut..

  

            

Nu är det bus på tomten!!

(ser ni den snygga halva granen.. :) Vi skulle "bara" toppa den lite.. Helt dö invändigt ju. Nu ska vi försöka snygga till den om det går. Det är hundarnas skuggplats på somrarna. Kapa lite till i toppen och sen få bort en massa dött. Får se om den blir kvar. )

 


Nähä, nu ska jag tvätta några mattor , och kolla om mina skor blev vita igen..  Idag blir det lugnt känner jag. Orkar inte göra nåt speciellt.

16 grader och mulet..

Ha det!

/ Ullis


Av Ullis - 7 juni 2010 19:42

Tjo!

Sitter i soffan och jäser efter maten.. Hundarna har också fått sin del så dom är super nöjda! Torkar av nosarna på mattan..   

Efter jobbet har jag klippt gräs i ett par timmar, minst.. Körde med uppsamlare så jag måste till tippen igen. Om det inte regnar i morrn så måste jag klippa på innertomten också, ser gräsligt ut.. Don´t like!

Har ff inte fått dit listerna i hallen.. Skärpning! Är ledig i morrn, så då måste det ske! Fick för många projekt på en gång, det är ditt fel Maria!!   Jag har blivit smittad av dig och ditt målande.   

Nähä, nu ska jag på föreningsmöte..

Hej svejs!

/Ullis

Av Ullis - 7 juni 2010 06:53

Gomorron!

Jag tror jag blir tokig! Min lilla hjärna går på högvarv. Mina ögon LETAR efter nåt att göra om..

Det där skulle jag behöva måla om.. Hm, listerna där.. Fönsterkarmarna.. Vad ska jag göra för tavlor, kanske en avlång till altanen..

Ja, ni hör.. Så här går det runt HELA tiden.

Nä, nu ska jag ta lurarna i öronen och ta en sväng med hundarna, försöka att INTE tänka så mycket, finns risk för brand annars..   

Ha en trevlig måndag!

/Ullis

Av Ullis - 6 juni 2010 21:52

Hejsan!

Idag hann jag måla om byrån i hallen innan jag skulle jobba kväll.

Den blev vit, passar bättre tycker jag till helheten där. Hann inte få upp listerna istället.. Passade på att sola och bada mellan strykningarna. Känns på ryggen nu..


Byrån innan.

  


Byrån på plats igen.

   


Nu ska bara listerna på plats..

   


Nu ska vi kolla på tv.

Hej svejs!

/Ullis 

Av Ullis - 5 juni 2010 22:36

Tja!

Idag har jag jobbat HELA dan. 7-21.. Fast det var fint väder iaf, så då kändes det roligare. Och så har jag ju så goa arbetskamrater så det blir ju inte tråkigt om jag säger så..   

För tillfället kollar jag på tv, har hunnit måla listerna en, tredje, sista gång efter jobbet. Så i morrn ska dom upp. Nu är det bara dörrarna som ska få sig en omgång.. Får se när lusten slår till igen.

I morrn skulle jag också behöva klippa gräset, igen.. Eg skulle det ha skett i början av v, men har inte hunnit.. Nu måste jag köra hela med uppsamlare, inte så skojigt. Den klipparen är gammal och tung, men det blir ju en del motion iaf. Hoppas vädret håller i sig så hinner man få lite sol också!

Nu ska jag gosa lite med Diva, hon snarkar här i soffan.. Gulligt!

/Ullis

Av Ullis - 4 juni 2010 20:27

Hejsan!

Det har inte blivit nån ny tavla idag..

Istället målade jag om i hallen! Blev vitt igen. Målade om för några år sen, men färgen blev helt fel. Ljusbeige som gick mot rosa, på nåt konstigt sätt..

Men nu blev det bättre. Har tagit bort alla 17! lister också och målat dom två ggr, liten hall men lister till tusen..

Här kommer några bilder, listerna är inte färdigmålade ännu, blir det i helgen förhoppningsvis..

Här ser ni gamla färgen mot den nya, vita.

  


Sprayade krokar, lampa, skoställ och tidningsställ svarta.

      


Färdigmålat.

    

Det var allt för idag!

Trevlig fredag kväll!

/Ullis


Av Ullis - 3 juni 2010 22:42

Glömde helt bort att visa den nya ampeln jag gjorde till mamma på Mors Dag. Det blev en enklare variant då jag gjorde den i all hast.. I sista minuten såklart..

Men den blev fin iaf med jordgubbsplantor.

    

Får göra en hjärtbård tror jag iaf.. Blir nog finare så. Får kolla vad mamma tycker.

Hej igen..

/Ullis

Av Ullis - 3 juni 2010 22:08

Hej..

Fick ingenting gjort i kväll..

Ja, eller ingenting & ingenting.. Inget av d jag tänkt iaf..

Jag fick ju umgås med min kära sambo! :)  Och det är ju mycket värt! :) Mycket mer än allt annat!!!! I LOVE YOU!!!   

Vi har badat i poolen, 27 grader!!! Nu är d tillräckligt varmt för mig också.

I morrn ska jag nog göra en tavla till eller en välkomstskylt som ska sitta över dörren.

Får se vad d blir, nåt eller båda.   

Sov så gott!

/Ullis

Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards