Alla inlägg under juli 2010

Av Ullis - 9 juli 2010 17:34

Tjo!

Jag är helt slut i den här värmen.. Eller ja värme, men det är en 26 grader och kvavt.. Orkar inte och har inget sug i att göra nåt.

Har precis lagat mat, tacopaj, en hel långpanna. Nu slipper jag laga mat i helgen iaf.

Nu ska jag antingen lägga mig och kolla på film eller så ska jag lägga mig på en madrass i poolen och läsa nåt. Vet inte, har verkligen bara lust att bädda ner mig..

Usch vad jag känner mig tråkig.

Hoppas ni alla har en bättre fredag kväll! :)

/Ullis

Av Ullis - 8 juli 2010 09:09

Tjo!

Idag har jag sovit alldeles för länge.. Vaknade 08:50, hade ställt klockan på 7:30..

Vi var ute på en skaplig sväng med hojen igår kväll Vi var tre hojar som följdes åt. Det var skojigt, men slitsamt för nacken.. Jag håller i mig för kung och fosterland när det börjar gå över hundra. :) Så då spänner jag mig i en och samma position en längre tid. Och jag sover som en gris efteråt! Det är tröttsamt men kul att vara ute på vägarna! :)

Nu ska vovvarna få en kortare promenad, börjar bli för varmt ute igen. Sen ska jag lägga mig i solen och slumra, är ff astrött..

En bild på solnedgången från stranden, mysigt.

  


Ha det!

/Ullis 

Av Ullis - 7 juli 2010 09:16

Tjo!

Har varit på en långprommis med vovvarna nu på morgonen innan det blev för varmt för det.

Sen har jag donat med mina betonggrejer, de senaste har brunnit i snart två dygn. Men jag tog dom ur formarna och skrapade bort ev blad. Duschade av dom så nu får dom stå ett par dar till. Har gjutit några hjärtan i sockerkaksformar, en blev ju inte direkt som den skulle.. Drog loss marchallen liite för tidigt, så då följde ju även lite betong med från kanterna. Men, det gjorde fakstiskt inget för nu ser den så där härligt sliten och använd ut. Tur i oturen! :)

  

      


Idag ska jag iaf sola! Sen kanske jag ska klippa den andra häcken och skura utomhus spabadet. Vi har tömt den på vatten för vattenbyte, så nu väntar den på rengöring. Måste göra det så vi får igång den igen. Så skönt att ta ett varmt bad en sen kväll. Inte för att vi använder den så mycket nu som vintertid..

Väntar även på några pocketböcker från adlibris, läser nästan aldrig, men det är rätt skönt att sola och läsa nåt bra. Hoppas att dom kommer idag.

Nu får ni ha en   dag!

/Ullis

Av Ullis - 6 juli 2010 17:27

Tjo!

Idag har det varit lite skönare ute, mulet och inte lika hett. Blir lättare att jobba då..

Igår plockades det jordgubbar ur landet, blev massor! Och då plockade jag ju ändå mycket i förrgår. De mesta hamnar i frysen, så kan man ta fram i vinter sen när man blir sugen på paj eller nåt.

Kul med egna gubbar, har tagit med mig en del till jobbet också. Det uppskattas.

  


Igår gjorde jag grejer i betong igen, var där och pillade och tittade hur det blev, men får inte röra för mycket för det har ju inte brunnit klart. Får lugna mig ett par dar..

Nu blir det att laga mat, tar en pannkaka under tiden.. Mums!

Ha det!

/Ullis

Av Ullis - 5 juli 2010 07:08

Tjo!

Vilket väder vi haft i helgen! Så hett! Typiskt att jag jobbade just nu, men jag hade inga långpass iaf, som tur var..

I går fyllde älsklingen år, så det blev att baka en tårta på morgonen. Med jordgubbar på såklart, plockade en hel durkslag full! Idag är det dags igen.

Plockade en stor födelsedagsbukett med blommor från trädgården. Med bla riddarsporre, nejlika, purpurklätt, funkia, ros, blåklocka, salvia mfl. Blev kanon fin!

    


Det var allt för nu. Måste äta lite frukost.

/Ullis 

Av Ullis - 2 juli 2010 08:33

Tjo!

Igår fick Johan filmen "Farsan" av mig i födelsedagspresent (i förskott). Så vi kollade på den, såklart:) Den var riktigt rolig!

Och sorglig, speciellt en gång.. När hunden fick somna in..

 Fy va jag grät! Tårarna sprutade, snoret rann.. Det var hemskt! Husse gillade inte den scenen heller.

Vi var med om det i höstas när våran Ruffe fick somna in efter 14 år och 4 månader. Så det blev en påminnare.. Det värsta är att vi kommer vara med om det två ggr till med våra.. Det var det absolut värsta jag varit med om, att besluta att det är dags..

Ruffe var min första hund, köpte honom när jag var 14. Han var min tills jag flyttade hemifrån -00, mamma ville ha kvar honom. Tyckte det skulle bli tomt utan oss båda. Och för mig var det ju bra eftersom jag  skulle jobba, timvik=inga fasta tider.

Så han har hängt med, varit här mycket med mamma och varit hundvakt till Diva och Hero många ggr.

Nu får vi tänka på våra fina stunder, och tända ljus för honom. Har en tavelhylla där det står ett kort på Ruffe och så en värmeljushållare som är hans. Urnan står i vitrinskåpet, har inte hittat den platsen.

Ruffe 950520-090914     

 

Vi saknar dig!


Nu måste jag göra nåt annat, blir alldeles deppig..

/Ullis 

Av Ullis - 1 juli 2010 06:58

Tjo!

Fy va tiden går fort! Första juli redan.. Nog för att semestern kommer närmare men.. Lika fort är den över..  Nä, inte riktigt kanske, och jag längtar efter den iaf. Ska bli skönt, hoppas bara vädret håller i sig till dess.

Nu är jag såå nyfiken på mina betong grejer som brinner, ska kolla till dom om en stund. Måste det ta så lång tid.. ? Otålig..  :)

Idag är det väldigt mulet här, 15 grader. Blev långbrallor på :)

Ha en trevlig torsdag!

/Ullis

Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards