Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Ullis - 14 juli 2011 09:45

Gomorron!

Här är det fint väder, men inte så varmt.

Det blåser lite också.

Jg ville krypa upp i soffan, men Diva ville vara ute.

Så, så fick det bli..

Ja, jag vet att hon är lite bortklemad just nu : )


Satt uppe alldles för länge i natt igen, inte kul när jag måste gå upp för att ge Diva medicin och mat.

Är lite trött därför, men snart vaknar man till.


Idag ska vi nog greja lite här i trädgården, behöver ge tujorna ny jord samt gräva lite försiktigt runtom dom. Dom har det för trångt..


Igår när jag skulle handla så var det en k-rring som öppnade sin bildörr mot min sidospegel. Sen när hon skulle kliva ur så höll hon i dörren för att få stöd, och det dunkade till några ggr mot spegeln. Inte hårt men det hördes. 

Då tappade jag tålamodet, och gastade att hon skulle hålla åt sig dörren.

- Vet du hur försiktigt jag gick ur bilen..?säger hon.

- Det spelar ingen roll, jag hörde hur det slog mot spegeln flera ggr(jag satt i bilen).

- Jag har inte gjort nåt, det blev ju inget på bilen..?säger hon.

- Jag hörde! säger jag argt.

Då har hennes gubbe klivit ur bilen och säger brett och drygt;

- Vi ber såå hemskt mycket om ursäkt, det var såå feel av oss.

(föreställ dig hur han drar på orden och förvränger rösten för att jävlas)

- Sån respekt har folk för ens bil! säger jag och går.

Dom muttrade nåt, men jag lyssnade inte.

Gick in och fyllde korgen i ren ilska.


Jag vet att jag överreagerade, men jag blir så förbannad för att folk inte tänker! Nu blev det inget på bilen, den här ggn.

Folk skiter i att den kostar pengar att laga deras klantighet.

På jobbet har två av våra bilar blivit repade när jag har stått parkerad, vill inte säga det, men antagligen av äldre..

*Våran Passat var påkörd/repad från framskärmen till bakskärmen i två olika nivåer när jag skulle åka hem. Och sidospegeln stod åt fel håll.

*Våran Jeep var touschad vänster fram kant, (jag backar in) när arbdagen var slut..

Då fick jag parkeringsförbud av J på den parkeringen, fick köpa månadsbiljett och parkera på gatan istället.

Men även där får man ta rätt gator att parkera på,

för vi har både bevittnat och hört hur just dom äldre, tyvärr, kör på bilar. Det är ju inte lätt för dom att sluta köra bil, men i vissa fall så.. Både synen och reaktionsförmågan har minskat på vissa.

Sen kan alla göra misstag, men stå för det!

Jag repade bilen med släpet,

trodde jag orkade hålla emot ett släp med 15 säckar jord..??

Hur dum får man bli..?

Lyfte dän släpet från dragkroken, kände hur tungt det blev.

Höll emot för kung och fosterland så att inte själva ,

den man sätter på kroken,

skulle åka in i bakkofångaren.

Lyckades med det,

men repade typ hela vägen på kofångaren med lampan som sticker ut på släpet.. Fast hade det varit det andra så hade det nog blivit hål i kofångaren istället, så det var bara att agera fort,

pest eller kolera..

Hade ångest över det här, hur jag skulle berätta det för J.

Han är noga med bilarna, och det ska man och det är jag.

Men gjorde nu ett misstag, som jag aldrig kommer att göra igen..

Jag gruvade mig under natten, han jobbade, han kom hem och la sig, jag åkte till jobbet..

Väntade på att jag skulle sluta, så jag kunde åka hem och berätta på nåt sätt..

Åkte hem, gick ner till poolen..

Tårarna började rinna..

- Kom ihåg att du älskar mig..

- Vad är det, har du krockat..?

- Nej, men det är några repor på bilen.. Snyft.

Och han kramade mig, och så gick vi och kollade..

Berättade vad som hänt..

Han var så lugn, sånt kan hända, det är skillnad när man gör nåt själv än om nån annan repar den på en parkering tex sa han. Det fixar vi med polering, syns lite kanske.

Puss och kram, oj vilken lättnad!

Och jag grinade av lättnad: )


Nu ska jag googla på hur man mäter upp Divas mat, fattar ingenting av måttet..??


 



Av Ullis - 14 juli 2011 01:13

Tjo!

Har nu gjort mitt andra par baby "Converse",

fast nu gjorde jag inte en stjärna på sidan av foten.

Dom är såå söta! : )

 


Dags att rasta vovvarna och sen sova.

Natti natti!


 


Lite om mig

Jag bor med min sambo och våra två hundar i ett litet mysigt hus.

Här har jag möjlighet att greja med lite allt möjligt.

Vi har en del att fixa med både hus och tomt, men vi tar lite i taget.

 

 

En stor del av min tid går åt i trädgården, vi har en stor tomt som kräver en del skötsel, men jag älskar att pilla i jorden:)

Och alla dessa stackars växter får flytta hit och dit, bara för jag hittar på nya ideér.

Men även för en entusiast kan det bli mycket vissa perioder..

Ibland lessnar jag tvärt, men suget återkommer oftast:)

 

 

 

Älskar blommor, främst vita, rosa, blåa och riktigt mörka åt det svarta hållet.

Och jag har gärna många krukor här och där..

 

 

 

Jag gillar luffarslöjd, men är en riktig periodare..

 

 

Kransar är nåt jag gillar att göra!

 

 

 

Smyckestillverkning är nåt jag började med på semestern -10. Såå kul:) Men än så länge bara på hobbynivå.

 

  

 

Amigurumi och virkning är något jag fått upp ögonen för. Det är kul och väldigt pilligt stundvis. Dessa tre är mina första alster:)

 

 

Våra hundar, ingen kommer innanför dessa dörrar obemärkta..

 

Det var lite om mig, och även det som den här bloggen bla handlar om. Alltså allt jag 'pysslar' med:)

 

Välkommen!

 

Mvh Ullis

 

Kategorier

MixPod

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Sidor jag besöker

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards